Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Last minute MTFD ruillijstje Debjeduif


DebjeDuif

Aanbevolen berichten

Al weken aan het bedenken dat ik mn lijstje nu echt toch een moest gaan maken, en ineens is het al bijna zover! Dus bij deze mijn ruillijstje. Ik heb hem al een x eerder gemaakt maar toen per ongeluk pagina weggeklikt en toen was ik m kwijt, dom dom dom. Word nog bijgewerkt met meer stekjes ed.

 

Ik bied aan:

 

Stekjes

 

Appelmunt

Limoenmunt

Bananenmunt

Ananasmunt

Marokaanse munt

Aardbeimunt

Chocolademunt

Grapefruitmunt

 

Appelsienmelisse

Citroenmelisse

 

 

Zaden

Ik heb enorm veel soorten zaden, ik zet hier de soorten waarvan ik denk dat ze interessant kunnen zijn voor jullie,allen zijn gekochte zaden van dit jaar of vorig jaar. Ik neem sowieso mijn zadenbakje mee, ik heb nog veel meer zaden, veel variaties van de meest gangbare soorten van vanalles.

 

Vijgcactus

Zwarte peper

Aubergine mini violet ruby

Daslook

Radijs red meat

Peper ancho, grote peper

Peper numax twiglight

Okra

Ananaskers

Tomatillo

Sugarsnaps

Hillybillypotatoleaf vleestomaat

Dwerggranaatappel(bonsai met eetbare vruchtjes)

 

 

 

Knoflook

 

Olifant/oerprei, denk dat het oerprei is, komt bij vreekens vandaan

Messidrome, grote witte bol, milde zoete smaak

Germidour, violet de cadours, vroeg ras, paars witte tenen

 

Ik zoek:

 

Knoflookteentjes, zomaar een paar, soort maakt niet uit, ik heb geen grote tuin en vind het leuker om een paar van veel verschillende soorten te proberen dan veel van 1 soort.

 

Zaadjes van tomaatje "worlds smallest"

Zaadjes van een vleestomaat, geen voorkeur voor een soort, heb zelf maar 1 soort

Stekje lavendelmunt

 

Ik kan ook nog even langs Vreekens zaden rijden voor wie de verzendkosten/wachttijd to much vind. Ben sowieso van plan om binnenkort nog even te gaan kijken, dus kleine moeite!

 

 

Voor Bit: Takje/wortelloper zwarte munt - Ik krijg: takje lavendelmunt

Voor Eelzutjuh: Olifantenknoflook - Ik krijg:

Voor Jarno: Citroenmelisse

Voor Salamandertje: - Ik krijg: pepermuntplantje

aangepast door Gast

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Debje,

Ik heb belangstelling voor een stekje/plantje van Marokkaanse munt en voor olifantsknoflook.

Kijk je eens op mijn lijstje of er iets bij is? Ik kan morgen nog wat zaadjes te drogen leggen van een tomaat, waarvan ik vrij zeker ben dat het die "world's smallest" is. Kreeg hem naamloos via iemand van Velt verleden jaar en ze draagt vele smakelijke tomaatjes zo groot als een rode bes. Had besloten om ze niet meer te telen en dus nog geen zaadjes achtergehouden. Na morgen ben ik 6 dagen weg, dus als ik terugkom is het te laat om te drogen (maar dan kan ik wel wat van die mini's meenemen zodat je het zelf nog kunt winnen). Wel nog - buiten mijn lijstje- zaad van een heel lekker wijnrood trostomaatje (helaas geen ras bekend) en van massaal dragende gele peertjes-tomaatjes waarvan ik het ras ook niet weet...

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bied ook wat knoflook aan, kijk maar even op mijn lijst..ik heb ook poleimunt.

Verder wil ik vast wel wat van jouw knoflook..dat wil zeggen als het andere soorten zijn als ik heb. Als de olifantenknoflook geen oerprei blijkt te zijn wil ik daar ook graag van.

En appelsienmelisse? Ruikt dat echt naar sinaasappelen of moet je dat erbij denken?

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou best wel een olifantenlook willen als je nog hebt (als het tenminste geen oerprei is want die krijg ik al van appelvrouw) Anders lijkt mij de appelsienmelisse ook wel erg spannend.

Ik kan een vleestomaat meenemen, moet ik even zoeken in mijn zaadbox welke, en ook een hongaarse knoflook Fokhagyma. Je kan ook even in mijn lijstje kijken maar wel graag voor morgenmiddag zeggen wat je wil want dan gaat mijn koffer dicht en vertrek ik naar Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vermoeden dat mijn olifantenknoflook/oerprei echt oerprei is, gezien de fotos in het topic daarover.

 

De appelsienmelisse ruikt zoeter dan de citroenmelisse, ik vind hem persoonlijk erg lekker.

 

@weknow, de marokaanse munt zet ik erop voor je, wil je de oerprei ook nog nu die waarscGele peertomaatjes klinken goed, lijkt me leuk om die te proberen, had dit jaar ook zoietsstaan maar erg magere oogst, dus hopelijk is die van jou beter!

 

@appelvrouw, knoflook vind ik erg leuk! Ik werk mijn overzicht even bij met de namen. Poleimunt heb ik nog niet, dus graag! Appelsienmelisse zet ik erop voor je.

 

@piroska, appelsienmelisse staat erop, ik hoef er niet perse wat voor terug hoor, zie dat je koffer al gepakt is, wat zaadjes van een vleestomaat vind ik altijd leuk als je ze nog hebt!

 

@geedee, leuk! Als er bij mij iets tussen staat wat je leuk lijkt hoor ik het wel!

 

@eelzuhtjuh, denk dat het toch oerprei is, wil je die toch nog? Lijkt me leuk om die worlds smallest uit te proberen, jammer dat je ze niet lekker vind!

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super Erny, neem wat teentjes voor je mee, maakt niet uit als jij niet weet welke t zijn, ik ben daar ook nooit zon ster in haha, ik hebt geluk dat ik 3soorten had die goed te onderscheiden waren!

 

Esther, citroenmelisse heb jk sowieso voor je, appelsien ook, heb al een hoop stekjes beloofd dus moet even kijken of ik er dan genoeg heb, maar je woont in de buurt, die kan ik ook later bij je afgeven

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Debje

 

Dank je alvast voor Marokkaanse munt. Oerprei heb ik voldoende staan (bolletjes en gezaaid...heb er zelf veel uitgedeeld, maar toen was alles op). Zaad van gele peertomaat is nog niet 100% droog. Zal wat meenemen, maar dan moet je het nog even nadrogen.... Zal daarnaast nog wat "millefleur"-zaadjes in een zakje doen. Groeiwijze en smaak en gele kleur en productiviteit lijken veel op die gele peertjes, alleen is de vorm meer die van citroentjes.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...