Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeien onder de appelboom/perenboom


SuusP

Aanbevolen berichten

Met al die regen van de laatste dagen ben ik alvast aan het plannen geslagen voor volgend jaar. Dan wil ik er graag een rijtje aardbeien bij (of meer, ik heb nooit genoeg aardbeien!). Een mooie plek leek mij onder mijn appel en peer. Dat is nu overgroeid met hondsdraf etc. maar de grond ziet er mooi los uit en uiteraard mest ik nog wel bij voordat de aardbeitjes erbij komen. De aardbeien zouden licht krijgen van de oost- zuidoostzijde, aan het westen staan de fruitbomen. Aardbeien zijn oorspronkelijk bosvruchten, dus ik hoop dat ze zo genoeg licht krijgen om toch wat vruchtjes voor mij te maken... Wat zijn jullie ervaringen met deze combi? Is er genoeg zon onder de (flinke) fruitbomen voor lekker zoete aardbeitjes en is het dan handig om voor 'reguliere' aardbeien te gaan of zouden bosaardbeitjes beter zijn?

Schuurzicht-maart-201390761379084555.jpg Links naast het pad zou ik een rijtje aardbeitjes willen zetten. Maar zoals je ziet is er in de zomer vanaf begin van de avond geen zon meer op dat stuk.

onder-appelboom-7-juli-2013-242761379084630.jpg

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij kunnen gewone aardbeien wel tegen een beetje schaduw. En anders kun je natuurlijk bosaardbeitjes overwegen!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan probeer ik het maar gewoon met de reguliere aardbeien. Volgens mijn vriend smaken (wilde) bosaardbeitjes "als te kleine aardbeien waar een wild beest over gepist heeft" Al vind ik het ook niet erg om ze desnoods dan maar helemaal zelf op te 'moeten' eten

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, bosaardbeitjes zijn erg klein, maar dat laatste heeft je vriend echt niet begrepen! Of misschien had hij toevallig een struik waar inderdaad een beest overheen gepiest heeft Als je ze zelf in tuin kweekt echter is daarvan natuurlijk geen sprake... ze zijn echt veel zoeter en voller van smaak dan de gemiddelde gewone aardbei. LEKKERRRRRRRRRRRRR!!!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die struiken wegnemen en gewoon proberen. Paar doordragers, paar junigragers en een paar bosaardbeiplanten zetten, 2x in het seizoen voldoende bijmesten ( die bomen ) en kijken of het resultaat naar je zin is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mijke - Vriendlief is gewoon een zeurpiet als het op eten aankomt hoor Ik vind bosaardbeitjes echt smullen, heb me lekker uitgeleefd in Oostenrijk met alle bosvruchten daar hmmm...

 

@Bit - dankjewel! Fijn om zulk concreet advies te horen. De taxus en vlier zullen er maar aan moeten geloven; daar kwam toch al weinig eten of bloem aan.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...