Gwenael Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Iemand een goeie tip hoe ik het best plantlook bewaar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Je bedoeld knoflook om te planten? Die kan je over een paar weken al in de grond zetten..dus nog even droog en donker bewaren en dan is het al zover (10 oktober is de gegeven datum voor de knoflookplanterij) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 ik bewaar de grootste tenen van mijn eigen oogst ook om te herplanten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwenael Posted September 15, 2013 Author Share Posted September 15, 2013 Hoe bewaar je die het best dan in een papieren zak of een dichte plastiek pot?Vriezen ze dan deze winter niet kapot als je ze voor de winter plant? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Nee hoor, hier was het - 17 en mijn knoflook heeft het overleefd. Als het echt heel koud wordt kan je er ook wat blad omheen en tussen leggen, dat isoleert. En je kunt ook vanaf februari planten, dan heb je minder risico en minder grote bollen. Dan inderdaad in een papieren zak bewaren, koel ( maar niet te koud) donker en droog bewaren..tenminste zo doe ik dat! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 kunnen ze neit gewoon in de koelkast? Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Dat weet ik niet, ja dat zal best. maar ik doe het nooit .Ik heb wel genoeg ruimtes die fris en donker zijn. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 ik heb ze gewoon in een emaillen bak, waar niet direct daglicht op valt, gewoon in de keuken. Tot zover zie ik nog geen groene topjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 kunnen ze niet gewoon in de koelkast? Nee, heb ik slechte ervaringen mee, plantgoed maar ook verse consumptie knoflook nooit in de koelkast bewaren, na een tijdje worden ze muffig, een koelkast heeft een erg hoge vochtigheidsgraad en de bollen gaan snel in kwaliteit achteruit. Bewaar ze in een papieren broodzak en leg ze zo droog en koel mogelijk weg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts