Mindless Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Hoi allen Weet er iemand wanneer of hoe oud een bloemkool moet zijn wanneer je er een kooltje van ziet?Ik weet nt echt werk type ik heb nu. Heb wel all last gehad van rupsen maar die probeer ik zoveel mogelijk weg te doen hier zijn ook wat foto s Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Volgens mij staan je planten een beetje te dicht bij elkaar om echt tot volle wasdom te komen? Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Een beetje heel erg Ze moeten zo'n 60 cm uit elkaar staan Er komen nu vast wel kooltjes in, maar daar heb je er dan nogal wat voor nodig voor 1 maaltijd. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Komen die kolen zo laat nog dan?Ik had mijn planten ook zo dicht op elkaar staan, maar er kwam maar niks in dus ik heb ze een paar weken terug gerooid omdat ik dacht dat er toch niks meer zou komen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mindless Posted September 18, 2013 Author Share Posted September 18, 2013 Oei ja ik heb ze een 45 cm gedaan maar goed om weten dat ze iets verder moeten ,tis de eerste keer dat ik dit probeer my worteltjes lukken wel goed die staan ernaast totaal geen werk mee en gelukkig nog geen last van de wortelvlieg Thnx!Mindless Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
divicento Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 ik heb ze om de 30 cm bij 30 gezet was prima te doen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcostuin Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 het kunnen plantjes zijn die pas volgend jaar te oogsten zijn, ik heb er zelf net geplant die jonge bloemkool plantjes , en gelukkig zei de verkoper van de plantjes het tegen mij dat deze die ik kocht volgend jaar rond maart oogsten kan. dus mijn advies: uitplanten + 50 cm uit elkaar en wacht af tot volgend jaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rockey Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 het kunnen plantjes zijn die pas volgend jaar te oogsten zijn, ik heb er zelf net geplant die jonge bloemkool plantjes , en gelukkig zei de verkoper van de plantjes het tegen mij dat deze die ik kocht volgend jaar rond maart oogsten kan. dus mijn advies: uitplanten + 50 cm uit elkaar en wacht af tot volgend jaar. Je hebt zomerbloemkool en winterbloemkool. Wat je nu kan kopen en planten zijn idd winterbloemkolen, als Mindless ze dit voorjaar kocht zijn het zomerbloemkolen en verwacht niet dat er nog iets zal gebeuren. tis de eerste keer dat ik dit probeer my worteltjes lukken wel goed die staan ernaast totaal geen werk mee en gelukkig nog geen last van de wortelvlieg Dit voorjaar in een tuinprogramma gehoord dat de wortelvlieg op een maximale hoogte vliegt van 30cm. Als je dus wortels in een pot op tafel zet of zoals bij jou in een verhoogde bak zal de vlieg je niets doen. grtz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts