Jenneke Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Aan mijn aubergineplanten hangen nu een paar mooie aubergines. De soort is Bonica (Auberginemix van de Lidl). Maar hoe kun je nou zien wanneer je ze moet oogsten?De twee grootsten zijn nu zo'n 12 tot 14 cm lang met een omtrek van 22 tot 24 cm. Daarnaast zitten er nog een paar kleintjes aan en wat bloemen en knoppen.Heeft het zin, nu het wat kouder is, de planten naar binnen te halen om de kleintjes nog te laten groeien en misschien zelfs de bloemen en knoppen nog een kans te geven tot ontwikkeling te komen? M'n twee paprikaplantjes dragen geen vrucht meer, maar hebben nog wel bloemknopjes vooral de puntpaprika (Capsicum Pinokkio F1), dus daar dezelfde vraag over. Heeft het zin ze naar binnen te halen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Ik heb nu ook voor het eerst een aubergine staan, maar mijn vruchten zijn niet zo groot als die van jou, ze zijn nu ongeveer zo groot als een groot ei.Ik sluit me daarom bij jou aan, wanneer en hoe weet je of de aubergine klaar voor plukken is...! Een van mijn paprika geeft nu pas kleine vruchtjes, de rest van de zomer geen paprika aan gezien... was een gele. Van de rode paprika word er nu dan toch nog een rood.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Ja hoor, haal die paprika maar lekker binnen en geef hem een plekje voor het raam met zo veel mogelijk licht.Wel even spuiten (milieuvriendelijk natuurlijk) tegen de luizen, want die vinden het binnen in de warmte ook veel prettiger. Met aubergine geen ervaring, maar het is een familielid van de paprika, dus dat zou best wel eens kunnen lukken die kleintjes nog uit te laten groeien. Die aubergines op de foto zouden bij lekker de pan in gaan, zeker die onderste! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dsmit Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 Die zien er echt overheerlijk uit! Super! Inspuiten is zeker noodzakelijk. Heb ze ook ooit is mogen kweken. Stikte er de moord van. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts