Mibo Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Ik had gelezen dat je wortels goed in het zand kon bewaren. Dat heb ik gedaan, maar ze waren al na een paar dagen slap. Werkt deze methode soms alleen voor winterwortels en niet voor gewone worteljes? Of heb ik iets anders stoms gedaan? Ik had het loof er wel afgehaald. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 Zogenaamde vroege worteltjes, de meeste gewone peentjes dus kun je niet zo makkelijk bewaren en zeker niet in zand. Goede koelkast en goede functioneren groentelade, dan een week tot in het beste geval 2 weken.........zet ze overeind in een bakje met wat keukenpapier om te steunen, loof eraf en wat koud water erover vernevelen iedere dag. Je moet echte bewaarwortels hebben, winterwortels dus zoals wij ze noemen, op de plaats laten staan en afdekken, met hooi, rechtop inkuilen of in zandbak die koel/koud staat... Hier kun je er alles over lezen bvb: http://www.marechal.be/nl/gidsen-en-brochures/infobrochures/de-grote-groenten-special/wortelgewassen/wortel Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mibo Posted September 18, 2013 Author Share Posted September 18, 2013 Ik was al bang dat ik het verkeerd begrepen had....Bedankt voor het linkje, erg informatief. Ik heb in ieder geval de kist klaar voor als de winterwortelen komen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts