Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Vaatwasser / Afwasmachine Welke oh Welke?

Featured Replies

Geplaatst:

Het hier om ervaringsadvies vragen bevalt prima dus hier is er nog één:

Voor m'n verjaardag ga ik een nieuwe vaatwasser krijgen (dus geen gezeur meer met 2ehandsjes die het snel opgeven etc...) maar... ook daar is mega veel keuze.... en dat werkt op mij nogal verblindend...

Dus graag wat ervaringen van jullie, slecht en goed graag!

Waar op te letten...

Goedkoop is duurkoop? Of juist niet? Bekende merken beter, of niet?

Etc.

Mijn wensen: Veel ruimte, multi-in te delen naar behoefte, aparte laag voor bestek... en energie- en waterzuinig is altijd fijn natuurlijk. Vrijstaand.

Hoop dat jullie de keuze voor mij wat makkelijker willen maken.

ps... iemand misschien lid van Consumentenbond voor uitslag van hun vergelijk?

Geplaatst:

Wij hebben een miele waar je op moet letten is dat je werwarmings element weg gewerkt zit je hebt wel een wassers waar je op de bodem een ronden buis door je wasser ziet lopen als je dan een kunstoflepel laat vallen smelt hij weg.

Het fijne aan mijn machiene is dat de bovenste laden in 3 standen kan laten zaken zo dat je ookpannetjes in het boven rek kan doen. Ik heb er een met een deelbaare bestek lade. Waar door jr. Meer ruimte in de tussen laden hebt.

In de onderlade kan je de borden rekken plat maken waar door je je rekje niet verbogen raakt. Als je inmaakt is het ook handig om op je tempratuur te letten zo kan je je potjes van uit de wasser weer vullen. Zonder gedoe met het water en een pan.

Tip neem eenstuk servies mee naar de winkel. Want elk rekje is weer anders. En zo kan je ook zien of de wasser van je keuze de juiste keuze is. zo ook met bekers en bakjes. Of dingen die je vaak gebruikt. En onhandige vorm hebben.

Wij hebben een Miele omdat ik op mijn werk ook een Miele heb en dat werkt praktisch.

Geplaatst:
  • Auteur

Kijk dat zijn alweer mooie tips

Welk model was jouw Miele?

Geplaatst:

Ik heb er zelf geen verstand van, maar ik denk dat voor vaatwassers een beetje hetzelfde geld als voor wasmachines: ze wassen allemaal net zo goed. Dat kwam althans uit de aflevering van de Rekenkamer (of was het nou de keuringsdienst van...?) waarin ze gingen kijken of dure wasmachines nou echt beter wasten. Het antwoord was simpelweg nee. En ze waren ook niet significant zuiniger met water en stroom etc. Ik kan me wel voorstellen dat bij vaatwassers de praktische tips qua indeling zoals wat Simke noemt meer een rol spelen, dus daar zou ik me persoonlijk op focussen. Succes met je aankoop!

Geplaatst:

Miele G 5400 sc

Geplaatst:

Wij hebben Bosch activewater eco.

zie http://www.bosch-home.com

Deze bevalt ons zeer goed met schone vaat en met de prijs ook goed.

Exstra lepelafdeling en een goede filter ook om schoon te maken.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

We hebben de Bosch ActiveWater Eco 2. Dat is een AAA model en ik ben er heel tevreden mee. Goede indeling ook. Enig nadeel van het droogsysteem (een of ander goedje wat bij water opnemen warmte afgeeft) is dat het drogen soms minder goed gaat. Ik doe dus (als ik er eens aan denk) de deur na afloop van het programma op een kier en nu gaat het helemaal na mijn zin.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Ik zou er wel eentje kiezen die op 90 graden kan wassen.

Manlief heeft de laatste alleen gekocht, hoogste programma doet 70 graden maar de machine heeft een hekel aan tomatensaus. Als de pan en borden nog geen eens aangekoekt zijn, ik zet de machine meteen aan, blijft er vaak een aanslag achter. Ik haal natuurlijk zoveel mogelijk vuil uit de pannen en van de borden. Heel vervelend. De machine maak ik ook 1x per maand schoon.

(AEG pro intensive favorit)

Geplaatst:

Denk dat dit toch ook een beetje met de machine te maken heeft. De mijne wast ook niet zo heet en geen problemen met (mijn) tomatensaus - vorige vaatwasser trouwens ook al niet. Hier echt alleen problemen met etensresten die al vast zitten. Ik doe dus ook niet aan voorspoelen behalve als iets echt aangekoekt is.

Iedereen wordt hier wel geacht om zijn bord goed schoon te eten "omdat de vaatwasser geen etensresten lust". Ik hoef dus gelukkig ook niet zo vaak de vaatwasser schoon te maken. Ze luisteren naar mij omdat ze moesten afwassen toen de vorige vaatwasser stuk ging en dat willen ze graag zo lang mogelijk uitstellen . Ging bij vrienden van hun de vaatwasser stuk : "Jaaaaa, maar die stoppen ook heel de troep in de vaatwasser..."

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Dat is ook precies de reden dat ik geen vaatwasser hoef. Het voorspoelen, inruimen en uitruimen is net zo veel werk als een afwasje. Behalve als je een gezin met 5 of meer mensen hebt misschien.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.