Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb gevraagd aan Thea of ze het goed vindt dat ik een 4e zadenenvelop opzet, en dat was geen probleem.

Om onduidelijkheden te voorkomen even twee duidelijk "eisen" voor de deelnemers:

- Minimaal 1 jaar lid van het MTF

- Minimaal 100 posts op het MTF

Het principe in het kort; ik maak een lijstje met deelnemers. Een grote envelop met zaden (groenten/fruit maar ook bloemenzaden zijn welkom) gaat vervolgens naar deelnemer 1. Deelnemer 1 haalt de zaden uit de envelop die hij/zij graag wil hebben, doet er een ongeveer gelijk aantal zaden weer bij en stuurt de envelop naar deelnemer 2. In de envelop komt een lijst met de adressen van alle deelnemers zodat ook daar geen onduidelijkheden over bestaan. Als de lijst is afgewerkt komt de envelop weer naar mij.

Ik wil de envelop uiterlijk 10 oktober naar de eerste deelnemer gaan versturen voor een eerste ronde. Wil je je na die datum nog inschrijven dan kan dat, maar dan zal je pas in een 2e ronde de envelop krijgen.

Even wat tips voor de deelnemers:

- Ik voeg ruim genoeg gripzakjes bij waar je zaden in kunt doen. Je mag hier wat mij betreft ook van pakken om zaden die je zelf uit de envelop pakt in te doen om voor jezelf te bewaren.

- Voeg in ieder geval aan je ingebrachte zaden een etiket/briefje toe met daarop de volledige Nederlandse (en bij voorkeur ook latijnse) naam.

- Pak niet meer zaden uit een zakje dan je denkt nodig te hebben. Zeker bij aparte of zeldzamere zaden is het wel zo leuk als zoveel mogelijk mensen daarvan profiteren.

- Hou er rekening mee dat de envelop beschadigd kan raken tijdens het vervoer en dat je die dus eventueel zal moeten vervangen.

- Zorg ervoor dat de envelop ten alle tijden als brievenbuspost verzonden kan blijven worden.

- Hou je aan de volgorde op de verzendlijst. Wil je daar iets aangepast in zien, laat het me dan even weten.

- Laat het hier even weten als je de envelop ontvangen hebt én wanneer je m naar de volgende stuurt.

- Probeer de envelop binnen 3 dagen naar de volgende te sturen.

Voor onduidelijkheid of vragen kan je me even een pbtje sturen.

Inschrijven gaat ook via pb. Stuur me even een berichtje met je naam en adresgegevens. De lijst wordt opgemaakt naar volgorde van inschrijving.

Groetjes, Daphne

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Ik doe graag mee. Kan dat?

Even voor de duidelijkheid een vraag (misschien ook voor andere forumdeelnemers). Zadenenvelop 4 en de "zadendoos" waarmee Appelvrouw onlangs startte, dat zijn toch 2 aparte dingen? (Die wel het zelfde beogen, n.l. het ruilen van aparte, interessante, leuke zaadjes)??

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Het zijn 2 aparte dingen inderdaad. Als je mee wilt doen, even een persoonlijk berichtje naar me sturen met je gegevens.

Geplaatst:

@beertjerinke. wil je 100 berichtjes van mij hebben ? Ik heb er een beetje te veel. En Divicento krijgt een maand van mij dan.

Geplaatst:

snap het volkomen hoor

regels zijn regels en ook ik hou me eraan (probeer ik ben niet perfect)

volgende ronde beter

hou het in de gaten

heb met de beginners enveloppe mee gedaan en dat was erg leuk om zoveel aparte zaden te zien en een paar te kiezen

vond dat erg leuk als beginner die niet veder kwam dan de zaden uit de winkel

en voor proberen vind ik € 3,00 of meer te veel

succes met de opzet ervan

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Heb je al een pbtje gestuurd. Dat het niks persoonlijks is maar dat de "verdwenen" enveloppen uit het verleden de reden zijn dat ik die 2 regeltjes heb ingevoerd. En dat geldt voor iedereen. Niks persoonlijks, gewoon ter bescherming van de inschrijvers.

Geplaatst:

Het is ook wel even leuk als je je even voorstelt in het Voorstellen topic, Chica..., dan weten we wie je bent enzo...

En voor "forumbeginners" is er ook een zadenenveloppe die rondgestuurd wordt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...