weknow Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Omdat ik weet dat sommigen veel moeite moeten doen om er aan te komen, kan degene die ze zoekt wat (zelf geoogste) zaden van de olijfkomkommer tegen vergoeding van de porto (1 zegel) verkrijgen. Per portie: 6 a 8 zaden, recent geoogst. Stuur maar een PB. Ik heb genoeg over voor minstens 8 porties. Op = op. Hier vind je wat meer informatie/teeltervaringen en smaakbeschrijving. https://www.moestuinforum.nl/olijfkomkommer-t5697.htmlTeelt is vrij eenvoudig. Hij groeit hard tegen een gaas of hekwerk. Is ook sierlijk: veel voorbijgangers langs mijn tuin denken dat het klimmende hennep is. Zaad overhouden is makkelijk, dus zelf voortkweken als je ze eenmaal hebt is geen probleem.Vaak wordt olijfkomkommer verward met "Mexican sour gurkain" (veel zaadbedrijven gebruiken beide namen zelfs door elkaar), maar dat is een heel andere plant. Zie hier: http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/vruchtgewassen/mexican-sour-gherkin/ Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 wino tip voor allemaal: het is een makkelijke teelt met leuke planten en goede vruchten, klein snoepen, iets groter vullen, groot zaden oogsten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Lokman Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Dank je voor de zaden Wino Cheers Quote "Natura non nisi parendo vincitur " Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Heb je er nog over? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted October 12, 2013 Author Share Posted October 12, 2013 Ja. En ik kan ook nog zaden oogsten. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwenael Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Bedankt voor de zaden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Ik wil er wel een paar Kun je ze voor mij bewaren tot de volgende forum moestuin dag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted October 13, 2013 Author Share Posted October 13, 2013 Geen probleem, Angela. Hoeven toch niet voor pakweg half april gezaaid te worden. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Helemaal goed, heb ik al 1 ding terwijl we nog niet eens een datum hebben geprikt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts