martine72 Posted October 2, 2013 Posted October 2, 2013 Mijn bloemkolen doen het niet goed.... In het begin zit er een mooie kleine kool in de plant die ik netjes heb afgedekt met grotere bladeren. Tot zo ver alles goed volgens mij. Alleen, zodra de kool verder gaat groeien valt hij bijna uit elkaar en zijn het losse plantjes die er niet meer uit zien. Niets meer mooie bloemkool De kool is vervolgens nauwelijks meer echt te eten. ja verwerkt in soep of zo, maar niet zoals bloemkool zou moeten zijn.Wat doe ik ( ) nu verkeerd of moet ik concluderen dat bloemkool gewoon erg lastig te telen is??? Groet Martine Quote
willemGN Posted October 2, 2013 Posted October 2, 2013 Is de stengel verdikt? (Zeg maar net boven de grond.) Quote [*]
Jorg Posted October 2, 2013 Posted October 2, 2013 Staan de planten dicht op elkaar? Hebben ze genoeg voeding gehad? Weet je het ras? Quote
martine72 Posted October 3, 2013 Author Posted October 3, 2013 De stengel is idd wat verdikt net boven de grond.De plantafstand zou goed zijn, heb tijdig uitgedund. Lang heb ik het gevoel gehad dat er helemaal geen kolen in kwamen en heb toen ook nog een keer extra bemest.Het ras is de bloemkool flora blanca 1445. Dit is een oud nederlands ras. Wellicht heb ik ze toch te laat uitgeplant. Volgens het bolster boek verklein je daarmee het risico op boorders, vroege kleine bloemkooltjes. Of zou dit toch wat anders zijn? Quote
RobO Posted October 4, 2013 Posted October 4, 2013 hebben ze regelmatig water gehad?hier zijn er wel eens kolen ontploft in de kas door te weinig water bij een plotseling hoge temp (30 graden in mei) Quote
Recommended Posts