SuusP Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Bij het plukken viel me iets geks op aan deze Gloster appels. Ze lijken een soort 'eeltplekken' te hebben: ronde of ovale verkurkte plekken, vaak meerdere per appel. Waardoor wordt dit veroorzaakt? En kan het kwaad voor de smaak of de bewaarbaarheid van de appels? Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 lijkt mij schurft, dan heeft het geen gevolgen voor smaak of bewaarbaarheidboom goed droog houden, open snoeien, afgevallen blad en vruchten goed opruimen evt spuiten met heermoesthee en/of wat zwavel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted October 11, 2013 Author Share Posted October 11, 2013 Dankjewel. De boom afdrogen zie ik mijn ouders niet zo snel doen, maar ik zal er deze winter extra goed op letten bij het snoeien van de boom dat hij ook mooi open wordt. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts