Geplaatst: 8 juli8 Jul @@dahli ik wok het met heel veel knoflook(pasta). Dan doe ik er bouillon bij voor mijn Chinese white sauce en dan wat maizena losgeroerd met water erbij. Glanzend wokken en klaar. Duurt maar paar minuten. De bouillon maken is meer werk. Ik vind dat goddelijk en ga bij de gedachte alleen al kwijlen. Volgende week wanneer de kinderen er niet zijn en ik zonder geklaag dat hemelse eten mag binnen horken. Delen met de man mag, maar heel eerlijk; liever niet. [emoji18] ik kijk er oprecht naar uit.
Geplaatst: 8 juli8 Jul Klinkt heeeeel erg lekker @Mellie ! Ga ik ook eens doen bij de volgende oogst. Ik bak fijn gesnipperde sjalot, veel schijfjes knoflook en veel rode peper in grove stukken in de wok snel op met wat trassi en een heel klein beetje suiker. Daarna de grof gesneden kangkung erbij. Eerst de stelen, een minuut later het blad. Tenslotte klein scheutje goeie light soyasaus. 5 minuten totaal 😁. Snijden is hier het meeste werk. Met wat oestersaus i.p.v. soy is ook heerlijk. 8 juli8 Jul aangepast door Dahli
Geplaatst: 22 juli22 Jul Ha @Petrasmoestuin Hier even verder over de waterspinazie 😊. Ik zou ze iets verder afknippen dan jij hebt gedaan, tot net boven de kiemblaadjes maar nog wel boven de eerste verdikking in de steel. Daar lopen ze immers weer opnieuw uit. Die dikke steel zou ik laten staan. Hierbij een foto die ik net heb gemaakt van mijn bak. Bij de plant links zie je goed waar ik geknipt heb. Inmiddels lopen ze daar onder uit de oksels opnieuw uit. Snap je wat bedoel?
Geplaatst: 22 juli22 Jul Kan ik deze ielepieten ook korten denk je?@DahliTrouwens zien er niet lekker uit. Vol gaatjes. 22 juli22 Jul aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 22 juli22 Jul Deze haal ik eruit. Bah. Jammer. 27 augustus27 Aug aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 22 juli22 Jul @Petrasmoestuin Ik zou deze ook gewoon oogsten. Die gaatjes maakt toch niet uit? En deze bak misschien iets zonniger zetten, of tenminste in de buurt waar de rest groeit want die oogst zag er prima uit. Ga je het trouwens wokken? Dan zou ik de grof gesneden stengels net een minuutje eerder in de pan doen en ietsjes later het blad. Ik hoop dat jullie er net zo van genieten als wij doen! 22 juli22 Jul aangepast door Dahli
Geplaatst: 22 juli22 Jul Nee, deze hebben niet alleen gaatjes maar ziet er ook bruin uit en groeit niet zo hard. Ik had deze gelijk met de andere 2 bakken geplaatst na het voorzaaien. Alleen in de keukenbak zaten al 2 stengels en die hebben nu dikkere stengels dus en later er alles bij gezet.Ik ga die dunne met bruine en gaten bladeren (maak de foto maar groter, dan zie je het) morgen weg doen en er wat anders in zetten nadat ik er een bakje met bier in heb gezet denk ik. Deze speciebak kan ik trouwens niet gemakkelijk verplaatsen, is loei zwaar. Morgen even kijken of dat in gedeeltes te verslepen is richting achterkant werkplaats. Ik heb daar nog ruimte, want ik heb de tafel naar achteren verplaatst. Maar de zoete aardappel die ernaast staat doet het goed, maar ook deels met gaatjes dus. Erachter nog een bak met zoete aardappel die er beter uitziet. Had voorheen wel bladluis. Met koud water uit de koelkast gesproeid.
Geplaatst: 22 juli22 Jul @Mellie heb jij het recept voor mij? Kan ik over 6 weken nog een keer maken hoop ik. Is wel sneller zei je? hahaha. Als het lekker is, wil ik het zeker proberen.
Geplaatst: 23 juli23 Jul @@petrasmoestuinBouillon maken volgens dit recept http:// https://thewoksoflife.com/chinese-white-sauce/Dan veel knoflook in plakjes wokken dan steeltjes, dan het blad, dan de white sauce bouillon en dan wat maizena met water tot het glanst. Wat chilivlokken erover (of veel) en klaar. De Chinese white sauce vind ik ook heerlijk met mix groenten, alleen paddenstoelen of met bleekselderij.
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Ziet er heerlijk uit. Ik ga het een keer proberen. oyodental levert tandheelkundige apparatuur online.
Geplaatst: 29 augustus29 Aug Er bestaat ook nog een soort waterspinazie / kangkung met paarse stengels. Het blad ziet er ook wat breder en donkerder uit. Die groeit beter in het water, terwijl de groene variant beter op de oever groeit, zegt mijn moeder.Op de foto zie je beide varianten. Let wel, als de bladeren in het water hangen worden ze door de vissen opgegeten. Helaas was dit de enige plant die ik zag, maar ik heb dan ook niet alles bekeken. Mijn ouders hebben ruim 2 hectare land. In Thailand. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.