maggy Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 ziehier een paar fotos van mn mislukte knolselder er hangt niks van knol aan en ene was helemaal uitgevreten precies wat is hier het probleem geweest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ries. Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Ja Maggy,Bij mij precies het zelfde, snijselder genoeg maar knollen ho maar.Bij mij op de volkstuinen weten ze ook niet hoe het komt, volgend jaar beter! Groet Ries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Hier de knollen ook niet zo groot als anders..Gelukkig is knolserderij in de winkel ook redelijk betaalbaar Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Hier zijn de knollen ook veel kleiner dan verwacht. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Misschien door de toch relatief droge zomer? Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted October 21, 2013 Share Posted October 21, 2013 Heb er nog een stuk of wat in de kas staan, mooi groen van blad nog, dus afwachten wat voor knollen het nog worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Kijkend naar de foto's: Ik gok op vraat van een kever o.i.d. of zelfs van woelmuizen aan het begin van de teelt (zou alleen niet weten welke of wat??) of nog waarschijnlijker: een groeistilstand (droog...?) in de periode na het uitplanten. De eerste hoofd-groeiwortel lijkt afgestorven (opgedroogd? opgegeten? ) en het is alsof de plant daarom zeer veel nieuwe wortels heeft aangemaakt rondom en daarmee is verder gegroeid. De typische teeltingrepen die tot een (onnatuurlijke, maar door ons gewenste) dikke knol leiden, hebben daardoor niet gewerkt. De plant is teruggevallen op zijn meer natuurlijke vorm en probeert te overleven + zich voort te planten. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts