Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

tuinkas kaduuk

Recommended Posts

Had je een folie kas?

Misschien kan je van pvc buizen zelf wat maken en het plastic hergebruiken ?

En mocht je iets anders kopen ,ik heb een slechte ervaring met www.koopgoedkoop

Had een foliekas gekocht en binnen no time gingen de ritsen kapot en op mijn klacht werd niet gereageerd tot een paar keer aan toe ! toen heb ik de moed opgegeven.

Ik zou dan gaan voor een bekende firma bv ACD kassen

Groetjes Elly

@ Kimmy. Welke kas heb je? Dan kunnen we wat beter vergelijken en misschien meedenken wat er in stevigheid beter zou kunnen.....

Ben mezelf al langer aan het oriënteren. Maar heb het geld zo maar niet om iets te kopen dat toch wat beter en sterker is dan wat ik verleden jaar kocht. Twijfel nog tussen een echt kasje met kunststof platen en een bijhorende fundering. Had er vroeger al zo een....was redelijk tevreden...dat was een jaar of 15 geleden...Helaas een aantal jaartjes geleden weggegeven omdat het in de weg stond en ik nog geen moestuin had. Intussen zijn er diverse andere op de markt van die soort. Voor een deel ook goede en stevige modellen (zeker 5 fabrikanten maken ze en dan vaak in meerdere kwaliteiten ). De andere optie is een folietunnel: ook daarin zijn er meerdere soorten en merken te koop in diverse prijsklassen en waarschijnlijk kwaliteit. Maar voor beide moet je voor iets behoorlijks toch minstens op een 500 a 600 Euro rekenen....vanaf!

Had zelf vorige winter een goedkope gekocht. Metalen buisjes met gewapende plastic. Ritsen waren het eerst kapot. Later braken de metalen stokken in de nok af en na 1 seizoen vallen er kleine scheurtjes in het plastic. Voor een dikke 50 Euro mag ik niet eens klagen en het frame dat nog over is kan ik nog als fruitkooi gebruiken.

Natuurlijk kijk ik ook uit naar iets 2e hands. Maar zie heel weinig aanbod. Om een glazen kasje dat al een aantal jaartjes staat te demonteren, met een aanhangwagen o.i.d. over grote afstand te vervoeren en dan weer in elkaar te proberen krijgen, zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Maar ik heb dan ook minstens anderhalve linkerhand.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Had je een folie kas?

Misschien kan je van pvc buizen zelf wat maken en het plastic hergebruiken ?

En mocht je iets anders kopen ,ik heb een slechte ervaring met http://www.koopgoedkoop

Had een foliekas gekocht en binnen no time gingen de ritsen kapot en op mijn klacht werd niet gereageerd tot een paar keer aan toe ! toen heb ik de moed opgegeven.

Ik zou dan gaan voor een bekende firma bv ACD kassen

Groetjes Elly

Herken je verhaal Elly.

Voor mij ook de reden dat ik overgegaan ben naar een glas kas ( inderdaad ACD, 12 m2 )

Heeft de storm prima doorstaan hier in het noorden.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

ik had een foliekas. daarvan wist ik al dat ie wel kapot zou gaan maar ik had ook een kleine wand kast van glas en die heeft het ook niet overleefd. ik heb geen grote tuin. 2 meter bij anderhalve meter en de tegels mogen er niet uit gehaald worden. en ik hebe flauw idee wat ik nou neer moet gaan zetten

Ik heb een staande kast, en wil er nog twee aan aanschaffen, prijs per stuk ligt tussen de 20 en 40 euro hang er van af waar je het koop en met korting in de aanbieding bv. Ik heb er toen 15 voor betaald kreeg extra korting, omdat ik een oud medewerker ben

Het is ook wel een met een plastic hoes maar heb hem verstevigt en heeft de storm door staan, ideaal voor o balkons en kleine tuinen. dus miss voor jou de juiste oplossing.

Enige nadeel vind ik dat het te warm in deze kast kan worden en er boven in geen warmte afgevoerd kan worden. Als er iemand is hoe ik boven in iets aan kan brengen om dit op te lossen ....

Dacht eerst aan een gat maar als het af koel moet dit weer gedicht worden..... Dus wie heeft een idee hier ....