Jump to content

As als smaakmaker

thea

Recommended Posts

Je kan inderdaad geitenkaasjes met as kopen, ik heb ze wel eens gezien, maar niet gegeten, mijn broer wel hij vond het lekker.

Op de pizza uit de leemoven zit op de onderkant altijd as, je legt hem op de bodem van de oven en daardoor eet je ook altijd wat as. Wij zorgen dan ook dat het een " lekker asje" is door op het laatst met een ander soort hout af te stoken en/of wat uienschillen erbij te gooien. Is denk ik hetzelfde idee?

Wij koken hier 7 maanden per jaar buiten op hout en met wind en woei wil er nog weleens as in het eten raken, wij eten dus heel vaak as

Hier ook geitenkaas en ook rauwmelkse koemelk met as..als je op deze fotolink naar Google afbeeldingen kijkt zie je heel veel kaassoorten met as: https://www.google.fr/search?q=fromage+cendre&client=firefox-a&hs=huB&rls=org.mozilla:nl:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=iDNyUvDjDsrAswa5qYHACg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=664&dpr=1

Van origine was de as bedoeld om insecten af te weren of om te zorgen dat de kazen niet aan elkaar plakten bij het stapelen.

Nu is het meer een culi-ding...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎