kistemaker Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Beste moestuinforumleden, Ik heb een Yakon plant voor mijn verjaardag gekregen, en net de knollen (lekker!)en broedknollen geoogst. Nu hoop ik dat iemand mij verder kan helpen met een vraag die ik heb over de broedknollen. Deze lijken aan elkaar vast te zitten, met verschillende rode knolletjes met groeipuntjes. Hoe kan ik zorgen voor vermeerdering als ik ze a.s. april ga planten? Moet ik ze los van elkaar trekken? Of in zijn geheel planten, wachten op de stekken, en dan scheuren? Of krijg je van de broedknol van 1 plant, opnieuw maar 1 plant? Hoop dat iemand het antwoord weet.Met vriendelijke groet,Marjolein Kistemaker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Er zijn al veel antwoorden opgeschreven alhier, je zou eerst eens kunnen kijken of er iets voor je bij zit, de zoekfunctie is een uitkomst... klik even op deze link, ik heb gezocht met 'yakon'.https://www.moestuinforum.nl/search.php?keywords=yakon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 febr poten in een pot binnen laten staan.10 graden.Uit lopers kan je stekken.je kan een broedknol in stukken snijden,maar dat doe ik niet.je krijg dan meerderen uitlopers van de plant als je ze zo laat.heb zelf 8 jaar de yacon.en wel 30 planten. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 hier potten we ze al eerder op want we hebben geen koudere kamer dan een graad of 16we snijden de broedknollen in stukken met een oog of 3/4 en die gaan in schone vrij droge potgrond na eventjes indrogen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts