Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Beter dat dan slecht beveiligd.

een overactieve virusscanner is misschien wel net zo erg. dan negeer je waarschuwingen sneller

maar beter natuurlijk gewoon een goede beveiliging

Geplaatst: (aangepast)

Zo, we zijn nu op een nieuwe pagina, dus ik kan weer gewoon via mijn pc reageren.

Als iemand nu ff dat gequote script verwijderd, dan kan iedereen pagina 5 vermoedelijk ook weer gewoon lezen.

Enne Loes, ik heb een goede beveiliging.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Dit is een beetje off topic, maar als je je browser en software gewoon bijhoudt qua updates en niet naar gratis spelletjes e.d. zoekt is de kans op een virus verwaarloosbaar volgens mij. Dus maak je niet te druk. En waarschijnlijk heeft je virusscanner ook wel een white list en kun je deze site er aan toevoegen.

Mijn white list is leeg, en dat hou ik graag zo.

Ik heb iets te veel ervaring met gehackte sites en ook gehackte forums.

Heel vervelend als je dan geen waarschuwing krijgt, terwijl er rommel op je pc gezet wordt.

Gelukkig kreeg ik de waarschuwing toen wel, maar ik heb bij een heleboel collega's de pc's moeten opschonen.

(Officiële statistiek: Op bijna een kwart van de pc's in Nederland staat malware, meestal zonder dat de gebruiker het in de gaten heeft.)

aangepast door Gast
Geplaatst:
Beter dat dan slecht beveiligd.

Daar ben ik het echt niet mee eens.

Een foutieve melding is naar mijn idee nog kwalijker dan een gemiste melding.

(Maar doe verstandig en reageer er maar niet op, want in dit soort zaken kan ik nogal doorslaan, en dan wordt dit een heel lang draadje wat erg oftopic zal worden )

Enne Loes, ik heb een goede beveiliging.

Nee, je heb een waardeloze beveiliging, dat snap je toch wel?

Of vind je het ook wel handig dat je een melding krijg dat je olie op is in de auto, terwijl dat onjuist is.

of dat de brandmelder afgaat, en dat er geen brand is.

of dat er ...

ok, ik ga maar stoppen, slecht voor mijn bloeddruk

1 valspositief die je merkt.

jij bent dan nog zo slim dat je de beveiliging niet gaat omzeilen dus dan valt het nog wel mee ja...

(dus als het brandalarm afgaat wel controleren of er brand is en er niet klakkeloos vanuit gaan dat het weer vals alarm is)

aangepast door Gast
Geplaatst:
Met één valspositief in de zoveel jaar? Ken slechtere!

Maar denk aan je bloeddruk!!

Zeg dat maar tegen de nabestaanden van een van de ex patiënten van Jansen Streur.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3552246/2013/11/27/Verband-behandeling-Jansen-Steur-en-zelfmoord.dhtml

Was ook maar 1 stuks false positive.

Sorry, maar dit onderwerp ligt iets te gevoelig.

Er is geen enkel excuus voor een false positive.

Of het nu gaat om een medische blunder, ict blunder, of een andere blunder.

Het is zeer ernstig als er een foutieve adviezen en/of conclusies worden gegeven, geen enkel excuus.

(en hier laat ik het bij)

Geplaatst:

Ik zeg niet dat het goed is dat een virusscanner een fout maakt, maar ik vlieg er niet over in de stress.

Gewoon rapporteren.

Ik heb in de loop van tientallen jaren heel wat virusscanners gehad op stand-alone pc's en kleine en grote netwerken en allemaal heb ik ze wel eens op hun bek zien gaan, variërend van valspositief (vervelend want dan moet je de gebruikers gaan kalmeren) tot valsnegatief (wat dagen werk opleverde) tot een 'klein' foutje in een update (server down, netwerk plat, server niet meer op te starten - oepsie).

Ik hou ook niet van een brandalarm dat vals alarm geeft, maar ook dat gebeurt zo nu en dan (onweer, vergeten regelmatig stof te verwijderen).

Maar het moet niet te vaak gebeuren, dan vliegt het ding de vuilnisbak in.

Er is wel een verschil tussen 'waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt' en grove nalatigheid.

Geplaatst:

Ik kan me de laatste keer dat ik een virus heb gezien niet herinneren, het moet ergens in Windows XP zijn geweest heel lang geleden.

Dus of mijn virusscanner is waardeloos, of het valt allemaal wel mee.

Ik zie wel veel computers van collega's met menubalken en ask zoekmachines en zo, maar dat is gewoon een kwestie van niet opletten wat je installeert.

Maar goed dankzij dit topic heb ik op hobbyzaden zitten neuzen en ik moet zeggen dat ze best leuke zaden hebben.

Eigenlijk is het idee heel slim, je koopt gewoon een groot verpakking en deelt dat in heel veel kleine pakjes en verkoopt het voor een klein prijsje. Handig voor iedereen want anders liggen die zaden toch maar te vergaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...