ferdinand Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 Mijn aardperen hebben mooi gebloeid dit jaar. Ik heb ze laatst tot vlak boven de grond afgeknipt omdat de planten dood waren.Hier en daar zag ik al mooie aardperen half uit de grond steken. Kunnen aardperen ook zonschade oplopen zoals aardappelen? Als ik ze oogst, moet ik dan alles uit de grond halen en enkele aardperen weer poten? Of er gewoon een paar laten zitten?Als ik ze er allemaal uit haal, wanneer moet ik ze dan weer poten? Quote
Erny Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 Aardperen die je oogst zullen in een dag of drie zacht worden en dan zijn ze niet meer lekker voor consumptie. Dus gewoon in de aarde laten zitten tot je er een paar wilt eten, die oogst je dan.En tijdens het oogsten gewoon steeds her en der één in de grond laten zitten voor volgend jaar. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 Je kunt een bak met geel/wit zand maken, waar je wat aardperen in bewaard die je zo ergens in het voorjaar weer wilt poten. Je kunt ze ook nu alweer in de grond steken, op de nieuwe plek van bestemming. Ze bevriezen niet/amper. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kruidje Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 Zorg alleen ervoor dat die zand niet uitdroogd. Dan heb je er niets meer aan. Heb ik zelf ooit uitgeprobeerd Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
ferdinand Geplaatst: 4 november 2013 Auteur Geplaatst: 4 november 2013 Bedankt! Nog aan te raden recepten? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.