simke Geplaatst: 27 oktober 2014 Geplaatst: 27 oktober 2014 vandaag even het groente bed schoon gemaakt. En ik heb toch nog een prei die ik morgen ga meten. Word vervolgt. Quote
thea Geplaatst: 28 oktober 2014 Geplaatst: 28 oktober 2014 Vanmiddag mijn veld met prei op de foto gezet.De dikste prei in de grond.En nu gemeten 21 cm.En helemaal mooi van binnen en gegeten met kaas.heerlijk Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 29 oktober 2014 Geplaatst: 29 oktober 2014 Ik ben vandaag begonnen met het opmeten van mijn preien..verspreid over maar liefst 3 verschillende plekken in de grond en 1 in de pot..( dit op aanraden van Willy )1 prei een beetje permacultuurnietspittenmulchgrond (mijn eigen tuin)1 prei onder een dikke laag houtsnippers in de Jardinadetuin.2 preien bij de buurvrouw wiens man de boer ieder jaar een laag koeienmest over de tuin gooit. Als dunste is geëindigd de prei in mijn eigen tuin..helemaal versnot en niet goed gegroeid. Dan is die in de pot er een stuk beter vanaf gekomen.Dit is het resultaat van de Jardinadetuin..valt me niet tegen22.4 centimeter Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 30 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2014 (aangepast) @ Simke, misschien kun je met behulp van de moderator nog een poging doen om een plaatje op te laden? Wel een respectabele omtrek, dus probeer het nog eens! Lijst is weer bijgewerkt. Morgenavond 24.00 sluit de wedstrijd. Je hoeft de prei er niet uit te halen voor de foto als je hem graag wilt laten staan. De grond tot aan de wortels opzij schuiven zodat je er met een meetlint omheen kunt. 30 oktober 2014 aangepast door Gast Quote
bio-fee Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Appelvrouw, ik zie op jouw foto 23,1 cm en geen 22,4...??? En waar blijven de preien van Willy Aalterse nou...??? Quote
Noompi Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Morgenavond 14.00 sluit de wedstrijd.Morgenavond 14.00 uur? Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
hoekman Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Hier mijn inzending.De eerste foto zoals hij er bijstond. De tweede en derde foto zie je de wedstrijdmaat (omtrek) Die is dus 26,6 cmDe laatste foto laat zien dat ik niet sjoemelde. Tevens zie je dat er bijna geen wortel meer aanzat. De groei was er dan ook al lang uit. Dit jaar een heel slecht preijaar. Veel planten zijn gesneuveld. Ik denk dat ik er nog 6 over heb. Quote
hoekman Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Morgenavond 14.00 sluit de wedstrijd.Morgenavond 14.00 uur? Hij zal vast morgenavond 24.00 uur bedoelen. Quote
HuubvG Geplaatst: 30 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2014 Natuurlijk 24 uur, 14 uur was tikfoutje, is hersteld! @ Bio-fee, dat zwarte stukje met het knopje is het begin van band! Quote
aalterse-willy Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Bon, ik zal nu ook maar een fotooke plaatsen zeker.Al moet ik zeggen dat mijn preikes zeer veel schade opgelopen hebben door die hagelstorm, waarbij alle bladeren gekwetst waren en er nadien een heel deel van zijn afgestorven. Ook de mollen, die ik niet kon vangen hebben goed huisgehouden rond de wortels van de planten, niet alleen bij de prei maar overal in onze tuin.Hier komt het dan, een schamele 27cm, verder ben ik niet geraakt. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
bio-fee Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 @ Bio-fee, dat zwarte stukje met het knopje is het begin van band! Ja... en dan zie je toch dat het 23,1 cm is...??? Quote
bio-fee Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Hmmm als ik het goed zie, staat Simke nu dus bovenaan met 27,5 cm...??? Wat jammer Willy, dat je preien zoveel schade hebben gehad. En dat ondanks al je goede zorgen! Quote
Piroska Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Nee, Bit staat op 31cm en Huub op 28.5.. en ik moet nog meten ( ze zijn niet dikker dan mijn grote teen geworden maar je weet nooit wat ze de komende 24 uur gaan doen ) Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Appelvrouw, ik zie op jouw foto 23,1 cm en geen 22,4...???Sorry ik had het er even bij moeten zetten..ik heb eerst gemeten, en daarna deze foto gemaakt. Hier ligt de cm los en geeft daarom meer aan. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 We bouwen de spanning op! Dit is de kleinste van de twee preien die ik bij mijn buurvrouw in de tuin heb gezet...28.2 centimeter Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jenneke Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 En de eindstand van mijn prei is..........................(zacht tromgeroffel )......21,5 cm bij lange na niet de dikste dus maar als ik even 2 maanden terug denk dan had ik niet verwacht nog boven de 20cm te komen (de prei dan hè, want mijn middel is ietwat een beetje ontzettend veel dikker ) Maar de prei staat nu weer lekker in zijn bedje met nog wat extra voeding want ik ben vreselijk benieuwd of ik hem nog wat meer kan vetmesten Uit nieuwsgierigheid toch ook m'n kromme prei nog maar gemeten, buiten mededinging natuurlijk, maar die was toch ook nog bijna 20 cm dik geworden, 19,6 om precies te zijn. Dus die heb ik ook nog maar even wat te eten gegeven dan mag deze proberen de dikste nog in te halen Dus nu staan ze weer gezellig naast elkaar in hun wasmanden. (de rechter is de dikste) Quote
HuubvG Geplaatst: 30 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2014 Hmmm als ik het goed zie, staat Simke nu dus bovenaan met 27,5 cm...??? (...)Je weet hopelijk wel dat de stand bijgehouden wordt? En hoe je dat kunt zien? Ga naar het tweede bericht van dit topic. Daar zie je een lijst met alle deelnemers die zich hebben opgegeven. Klik op het aantal cm van de inzending en de foto verschijnt. Voor het gemak herhaal ik dit soort berichten wel, zodat niet iedereen ver hoeft terug te lezen. @ Willy en anderen, bedankt voor de inzendingen tot nu toe. Jammer van de tegenslag, Willy lag echt goed voor in het begin. Vooral veel versnotte buitenste bladeren. @ Jet, je houdt de spanning erin. Ik heb je 1e inzending een paar keer gelezen en dacht er al uit opgemaakt te hebben dat het om de kleinste van dikkere ging en dat er nog meer, dikkere zouden volgen. Quote
hoekman Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 eh Huub. Wil je dan wel de goede maat in het tweede bericht achter mijn naam zetten. Daar staat nu 16,6, Dat moet natuurlijk wel 26,6 zijn. Scheelt straks heel veel in de eindstand.Ik dacht niet dat ik zo ver zou komen, als ik naar de uitslagen kijk die momenteel gepost zijn,Zeker bij de eerste 20. Quote
bio-fee Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Je weet hopelijk wel dat de stand bijgehouden wordt? En hoe je dat kunt zien? Ga naar het tweede bericht van dit topic. Daar zie je een lijst met alle deelnemers die zich hebben opgegeven. Klik op het aantal cm van de inzending en de foto verschijnt. Oh... euh.... dat had ik dus ff niet in de gaten, sorry!!!Maarrehhh.... mijn inzending staat daar (nog) niet bij, en die van Willy ook niet...? Quote
hoekman Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Huub dank je voor de aanpassing.Morgen een spannend dagje. En een drukke zaterdag voor je om alles in het tweede bericht te plaatsen. En vast een mooie eindstandenlijst. Ik hoop op een eerlijke strijd, met een duidelijke winnaar. Gemeen spelen is best gemakkelijk. Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Hier de prei in de pot..17.1 centimeter Hier Lie zijn handen..en die zijn heel groot..met een hele hele grote prei !! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Je houdt het wel spannend he! It looks like a winner to me! Mijn grootste prei is al geoogst, ik heb alleen geen meetlint, morgen verder zoeken. ( de helft van de prei heb ik vandaag vast opgegeten) Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.