Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd reuzeprei "Mammoth Pot"


HuubvG

Aanbevolen berichten

Mijn eigen preitjes zijn sprietjes, ik ben bang dat ik het met deze moet doen en dan nu net de pech dat ik deze niet heb opgemeten. Was iets dikker als een potlood, dus ik ga gokken. (als dat mag)

5 CM?

10354071_784010418322415_7361226521155228677_n.jpg?oh=05be0d02b746f58daf92c811809ef1ee&oe=54CA5DD7&__gda__=1417988363_67c2cafab1c0259faa164b39a461b419

De sprietjes ga ik laten staan, misschien dat er volgend jaar nog iets leuks uit groeit.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

 

Ik was het vergeten neer te zetten maar mijn strijd was verloren zodra ze naar buiten gingen.

De slakken hadden ze sneller op als dat ze geplant waren.

Toen ze naar buiten gingen waren ze ongeveer 1 cm.

Maar heb hier helaas geen foto meer van ( camera overleden waar die op stond)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze mijn resultaat, met foto. Ik werk goed op een deadline, vandaar dit nippertjes-werk

 

Prei-mammoth-pot13761414772317.jpg

 

Mijn dikste prei meet ergens tussen de 10.8 en 11.2 cm, afhankelijk van waar op de foto we vinden dat het begin van de centimeter zit. Helaas kon ik het niet duidelijker fotograferen; er blijkt wat roest, of in ieder geval een roestkleurige vlek onderaan het witte deel van de prei te zitten, en maakt het niet echt duidelijk waar het metalen begin van de centimeter zit. Mag het 11 cm heten

 

Ah well, aangezien het toch niet in de buurt van de winnende prei zit, vind ik een dikte met een onzekerheidsmarge best acceptabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangetast door preiroest , niet meer zo mooi als een paar weken geleden , maar er is nog een omtrek van 26 cm bereikt.

 

m350311414778666.JPGm421151414778673.JPG

 

Kijk ik naar mijn eigen prei en naar de foto's van Mammoth Pot preien van andere forumleden dan zie ik hier toch wel een ras dat snel 'slijt'. Deze prei kan blijkbaar snel een groot gewicht bereiken maar gaat daarna ook gauw in kwaliteit achteruit. Naar mijn mening een ras dat wèl geschikt is voor een wedstrijd maar zeker geen ras dat in aanmerking komt om , tenminste bij mij , als consumptieprei geteeld te gaan worden.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dikste prei van de 9 die over waren is ta-taa-ra-taaaaaa NEGEN en een halve cm! (9.5cm)

 

Al verbaast het mij zeer dat ze allemaal nog leven nadat dat stuk moestuin dit jaar welgeteld 6x overstroomd is door de vele regens. Nouja, niet dood gegaan dus maar groeien, ho-maar! ( mijn gewone prei is 2x zo dik, staat op een droog stuk in de tuin)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij geen angst ik heb een preitje met slechts 5 cm omtrek en die ziet er net zo uit als de eerder geplaatste foto met potlood ernaast. Dus een nieuwe foto plaatsen heeft weinig zin.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Piroska, lukt een foto nog? Je hebt nog vier uur de tijd, moet lukken.

 

foto is weinig zinvol, ik heb met een touwtje gemeten en met duimstok weer het touwtje gemeten, dat gaat niet zinvol op de foto.

 

( had wel al een foto ingezonden van de prei eerder in het proces, dus voldoe aan de regels toch?)

 

 

 

 

 

Al heb ik een donkerbruin vermoeden dat ik toch niet in de preizen val...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik snap het van dat touwtje. Ik zal eens terugbladeren en het mooiste plaatje erbij zetten. Afgegezien van de regels heb je regelmatig gepost en mede de wedstrijd levendig gehouden, vandaar.

 

Jouw preis is een tip van mei: ga volgend jaar REIST verbouwen op je landje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...