Chrones Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Hoi allemaal, Wij willen een border maken met de rode bes (Vaccinium 'Red Candy'), die schijn je te kunnen eten en is lekker.Iemand ervaring met dit plantje en zijn vrucht? Quote
Frank Houweling Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Ik heb hem zelf in de tuin, maar dan een andere cultivar. Bijzonder mooi plantje; groenblijvend met leuk bloemetje en rode besjes. Om gewoon te eten niet zo lekker, maar je kunt ze in van alles en nog wat verwerken. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Chrones Geplaatst: 13 november 2013 Auteur Geplaatst: 13 november 2013 Zekers, ik vind de witte bloempjes leuk en de rode bessen lijken ook nog is erg leuk, ik dacht zelf als verwerking ook. Je verkoopt ze zelf niet hè? THanks voor je mening! Ik had jam in gedachten om te maken ervan, maar ook gewoon voor de sier, heb een strook van 5 meter Quote
zonnetje Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Heb ze vorige maand in de tuin gezet ,vindt de besjes wel lekker .Had ook begrepen dat je er jam van kunt maken , hoop ik volgend jaar te doen . Quote
Chrones Geplaatst: 13 november 2013 Auteur Geplaatst: 13 november 2013 waar heb je ze gekocht? ben al twee winkels lans geweest, hebben ze niet. Hoeveel heb je er per meter staan? groeien ze snel? Quote
Terra nullius Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Hmm, de besjes op de 2de foto, zijn dat geen gewone rode aalbesjes? Volgens mij geen besjes van de Vaccinium vitis-idaea. Ik heb deze overigens ook staan, maar niet het ras dat je noemt. Groeit hier goed, beter dan een ander zuurminnend plantje als de veenbes. De besjes zijn wel alleen geschikt voor verwerking want ze zijn vrij zuur. Quote
RobO Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 wij hadden ook een soort vitis-idaea, aardig smaakjeze stonden in vrij zure grond in de halfschaduw en veel groei zat er niet in (hoogte 25 cm) maar zijn helaas kapotgevoren in de winter van 2012 Quote
zonnetje Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 waar heb je ze gekocht? ben al twee winkels lans geweest, hebben ze niet. Hoeveel heb je er per meter staan? groeien ze snel?De struikjes waren een kadootje van iemand ,maar als ik het goed heb worden ze ongeveer 35 centimeter hoog en 30 centimeter breed .Heb ze niet bij elkaar staan maar om een grascirkel heen op het sierstukje .Geloof dat ze van Intratuinen vandaag komen . Quote
Chrones Geplaatst: 15 november 2013 Auteur Geplaatst: 15 november 2013 Ik heb er drie gekocht, wanneer zijn ze rijp? Ik vind het een mooie sier, hopen dat hij daar mooi dicht groeit.. Quote
zonnetje Geplaatst: 15 november 2013 Geplaatst: 15 november 2013 De rode besjes kun je nu al eten , doe ik tenminste wel met mijn besjes . Quote
Frank Houweling Geplaatst: 15 november 2013 Geplaatst: 15 november 2013 Klopt. Gefeliciteerd met je aankoop! Leuk plantje om in de tuin te hebben. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Chrones Geplaatst: 15 november 2013 Auteur Geplaatst: 15 november 2013 Ik vind ze zo wel lekker om te eten, kan me bedenken dat het lekkerder is in verwerking. Bedankt Frank!!als mijn tuin groter was geweest...... ik ga de andere kant die ik eigenlijk eerst wilde vullen met iets anders, nog even over nadenken ik vond dit plekje eigenlijk wel leuk en makkelijker plukken ipv door grond te moeten lopen. Quote
Chrones Geplaatst: 15 november 2013 Auteur Geplaatst: 15 november 2013 hoe lang kun je ze bewaren, ivm verwerking... anders is het wel heel weinig jam namelijk Quote
Frank Houweling Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Rode Bosbes groeit mooi dicht, en is daardoor een ideale bodembedekker. Hieronder een foto uit de winkel en uit de showtuin: Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Chrones Geplaatst: 18 november 2013 Auteur Geplaatst: 18 november 2013 mooi man! gaat dat wel goed bij mij dan of kun je ze vrij goed snoeien? Of moet ik een schermpje er tussenzetten tot hoever die mag groeien? Ik heb daar namelijk nog een grond groeier zitten..... Quote
Frank Houweling Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Kun je gewoon in een vorm snoeien ja. Wordt niet zo'n mooi blokje zoals pachysandra of buxus, maar zoals je ziet komt het aardig in de buurt. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Chrones Geplaatst: 18 november 2013 Auteur Geplaatst: 18 november 2013 Thanks! Inmiddels staat de haardkachel hier binnen aan dus.... op naar de winter!Bedankt voor alle adviezen! Quote
wilmer Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Oe die wil ik hebben, wat een leuke plant. Ik heb hier nu cranberrie omdat ik een laag plantje zocht dat toch bessen zou geven, maar die doet bij mij helemaal niets helaas. Quote
Frank Houweling Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Als cranberries het niet zo naar hun zin hebben, zullen rode bessen het waarschijnlijk ook niet zo heel goed doen. Ze houden allebei van zure grond, en anders staan ze "te kwarren". Oplossing is; of de grond verbeteren, of een ander plantje uitzoeken;voorbeelden van leuke bodembedekkers met fruit: Kruipend kornoelje Poolbraam Gele kruipframboos Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
wilmer Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Op een dag rijd ik naar boskoop en koop ik je hele winkel leeg Quote
Nosferatu Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Volgens mij heeft de intratuin deze bessen staan. Ik was ruim een week geleden in de intratuin Almelo en daar stonden ze gewoon binnen samen met een heleboel planten die mooi in kerststukjes zouden staan. Quote
Frank Houweling Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Dat kan ik wel begrijpen! De besjes zijn prachtig en nu rijp. 'Red Candy' is op dit moment ook een populaire varieteit; wordt flink gepromoot door de uitvinder. En gelijk heeft hij/zij, want hij is erg mooi. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.