geedee Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 (edited) Ik heb vandaag de kastanje likeur gezeefd en volgens het recept moeten er nu zure appels bij met suiker en dan moet het nog een hele maand blijven staan Ik doe bovenstaand met de helft zodat ik over 1 maand het verschil kan proeven.....of die appels...wel of niet erbij hoeven volgende keer wat mij betreft De kastanjes die ik er nu uit gezeefd heb, zijn best lekker. Ze zijn natuurlijk vol met alcoholsmaakje....Het is zonde om er niks mee te doen. Hebben jullie een idee wat ik ermee kan?? Edited November 16, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Miss kastanje puree, of miss wel voor bij een lekker kerstrecept ik ben er jammer genoeg allergies voor, althans toen ik een kind was maar heb ze sinds dien niet meer gegeten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Misschien kun je het verwerken in een cake of taart Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted November 16, 2013 Author Share Posted November 16, 2013 Hoe moet ik daarvoor de kastanjes verwerken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Zijn ze niet zacht geworden dan Ik weet wel dat hier op de proefmarkt er een kraam tussen staat die kastanje puree verkoopt dit kan je bij de kaas bv eten net zo als we ook met mosterd doen, is dat mis een optie. Zover ik weet is het hongaars, miss ff surfen op hongaarse recepten, ook in england gebruiken ze kastanjes in recepten oooh mis in een engelse x mass cake mee verwerken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted November 16, 2013 Author Share Posted November 16, 2013 Nee ze zijn niet zacht geworden. Sterker nog.....volgens mij zijn ze harder geworden. Dat waren de citroenschillen bij de Limoncello ook. Ik denk dat de alcohol uitdroogt. Het recept eiste 250 gram gekookte en geschilde kastanjes en 250 gram rauwe geschilde met bruin vliesje er zo veel mogelijk af. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Dan zou ik er een soort puree van maken en het gebruiken bij een of ander wild gerecht, ben benieuwd hoe ze smaken.Veel succes er mee, ben benieuwd wat je er mee ga doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted November 17, 2013 Author Share Posted November 17, 2013 Nou om te proberen heb ik er 2 handjes vol door het brood gegooid....Was heel goed en lekker....de alcoholsmaak was er helemaal uit....dus 1 succesbestemming heb ik al. Een puree maken lijkt me ook wel lekker....of een smeerbaar iets voor op t brood??? ik mis de inspiratie nog... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankW Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 Ik ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen. Ik heb zelf vorig jaar wel de hele zit met alle appels uitgezeten en ik vond het uiteindelijk te weeïg. Sta nu voor hetzelfde 'klusje' dus ben benieuwd naar je ervaringen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 5, 2014 Author Share Posted October 5, 2014 Ik zou alleen volledig geschilde exemplaren gebruiken óf je moet van bitter houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts