Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kastanje likeur

geedee

Recommended Posts

Ik heb vandaag de kastanje likeur gezeefd en volgens het recept moeten er nu zure appels bij met suiker en dan moet het nog een hele maand blijven staan

Ik doe bovenstaand met de helft zodat ik over 1 maand het verschil kan proeven.....of die appels...wel of niet erbij hoeven volgende keer wat mij betreft

De kastanjes die ik er nu uit gezeefd heb, zijn best lekker. Ze zijn natuurlijk vol met alcoholsmaakje....Het is zonde om er niks mee te doen.

Hebben jullie een idee wat ik ermee kan??

Edited by Guest

Zijn ze niet zacht geworden dan

Ik weet wel dat hier op de proefmarkt er een kraam tussen staat die kastanje puree verkoopt dit kan je bij de kaas bv eten net zo als we ook met mosterd doen, is dat mis een optie. Zover ik weet is het hongaars, miss ff surfen op hongaarse recepten, ook in england gebruiken ze kastanjes in recepten oooh mis in een engelse x mass cake mee verwerken.

Nee ze zijn niet zacht geworden. Sterker nog.....volgens mij zijn ze harder geworden. Dat waren de citroenschillen bij de Limoncello ook. Ik denk dat de alcohol uitdroogt.

Het recept eiste 250 gram gekookte en geschilde kastanjes en 250 gram rauwe geschilde met bruin vliesje er zo veel mogelijk af.

Nou om te proberen heb ik er 2 handjes vol door het brood gegooid....Was heel goed en lekker....de alcoholsmaak was er helemaal uit....dus 1 succesbestemming heb ik al.

Een puree maken lijkt me ook wel lekker....of een smeerbaar iets voor op t brood??? ik mis de inspiratie nog...

• 10 months later...

Ik ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen. Ik heb zelf vorig jaar wel de hele zit met alle appels uitgezeten en ik vond het uiteindelijk te weeïg. Sta nu voor hetzelfde 'klusje' dus ben benieuwd naar je ervaringen.