Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Asperge-erwt


Bubbels

Aanbevolen berichten

Zojuist een zakje zaden van de "asperge-erwt" gekregen. Ze zien er leuk uit, peulen met een soort ruches, maar ik heb er eigenlijk nog nooit wat van gehoord. Google vertelt me wel al het één en ander, maar ik ben benieuwd of iemand hier ze al eens geteeld heeft.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Ik heb er zelf absoluut geen ervaring mee, maar ze staan in het boekje over vergeten groente dat wij hebben. Hij klonk mij als een interessante plant in de oren, dus ik heb hem op mijn 'ooit eens proberen'-lijstje gezet. Als je wilt kan ik de informatie uit dat boekje wel even overtypen?

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me er ook een zakje van aangeschaft nadat ik erover gelezen had in het boek van James Wong.

Schijnt makkelijk te kweken en ze zouden weinig last hebben van ziektes. In het boek staat ook dat ze na de eerste oogst nogal zwak kunnen worden maar als je ze een beetje bijsnoeit en wat extra eten geeft, dan kunnen ze in de herfst nog een tweede oogst geven.

Nog een tip van het boek: oogst de peulen jong (niet groter dan 3cm) en snijdt ze fijn wanneer je ze klaarmaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites