Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Langzaam gegaarde varkensnek

Jorieke123

Recommended Posts

Om weer eens wat anders te proberen, maakte ik vorige week dit gerecht:

http://www.hermandenblijker.nl/Actueel/Column/191/Herman_den_Blijker_over_varkensnek

Met wat kleine aanpassingen, en daarna niet gebakken op zo'n groen ei. Maar gewoon in de pan. Als test.

Ik had een mooi stuk van zo'n 500 gram:

Foto252880141384874186.jpg

Die moest een tijdje in de marinade: (Ahornsiroop heb ik weggelaten, ik heb wat meer suiker en appelstroop toegevoegd)

Foto253096131384874195.jpg

Daarna dus in de oven, op een lage temperatuur. Het duurde een hele tijd voordat het vlees de gewenste kerntemp. had.

De volgende dag heb ik er plakken van gesneden, en die weer even op een hoog vuur gebakken in de pan (bij gebrek aan groen ei of andere bbq).

S350001439721384874266.JPGS350002075361384874272.JPG

We moesten even wennen aan de marinade, vooral de azijn-smaak. Toch die ahornsiroop toe moeten voegen? Nou ja, na een paar happen smaakte het al beter. Het vlees was in ieder geval erg zacht en mals. Dus dat was zeker een succes!

Ik heb nog wat plakken bewaard om later een keer te bakken. Volgende keer proberen we ook eens een andere marinade.

• 1 month later...