Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Tunnelkas/foliekas overnemen: welke prijs?

malouis

Recommended Posts

Mijn achterbuurman op de tuin gaat verhuizen. Jammergenoeg was iemand mij voor, en is de tuin met vaste kas al in andere handen overgegaan.

Hij heeft mij nog wel zijn tunnelkas/foliekas ter overname aangeboden.

Die is 3 meter breed, ongeveer 2 meter hoog, en op dit moment 4 meter lang (langer mag daar niet); hij is eigenlijk langer.

Het frame bestaat uit dikke buizen (ongeveer 4 cm) en de constructie ziet er degelijk uit.

Ik heb even gezocht in m'n tuinfoto's en daar stukjes achtergrond uitgeknipt waar de tunnelkas op te zien is.

kas0235631385225579.jpg

kas0489571385225581.jpg

Wat is een nette prijs voor deze tunnelkas?

Edited by Guest

Een buurjongen even verderop bij mij op het complex heeft net een nwe foliekas op de kop getikt via E-bay , in Duitsland. 3,5 x 5.50m ( wel met iets dunner buizengeraamte ) voor 120,-

Niet te vergelijken misschien, weet ik niet. 75,- a 100,- kan redelijk zijn. Ligt er toch ook wel erg aan hoe graag je hem hebben wil. Is het voor jou helemaal super, kan je dat geld er voor over hebben toch ? Maar is ie eigenlijk al te groot voor jou ( je verliest best wat ruimte op de tuin ) , zou ik het niet doen.

Vraagt die man 150,- of zelfs meer, zou ik het niet doen.

Ik heb een winkel bij mij in de buurt waar ik regelmatig al mijn zaken koop die te maken hebben met "plastiek" ( regentonnen, goten, golfplaten etc ) en die is altijd heel goed qua prijs. Zijn zwaarste folie ( omschrijving = 3-Lagen – zeer sterk – zeer soepel - met anti-condenslaag - met infrarood barrière - lichtdoorlaatbaarheid 87% ) kost 2.03€/m² ( zonder BTW en waarschijnlijk als je de rol op zijn geheel afneemt ipv een bepaald stuk ) en zit op rollen van 8m*50m. Zo heb je toch een idee...

ik heb afgelopen vrijdag een splinternieuwe tunnelkas gekocht bij de welkoop in winschoten voor 50 euro 2 bij 3. Was een gevalletje waterschade. Ze haden er nog twee van staan, compleet in de doos. Weet niet waar je in drenthe zit maar het zou een ritje waard kunnen zijn