malouis Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 (edited) Mijn achterbuurman op de tuin gaat verhuizen. Jammergenoeg was iemand mij voor, en is de tuin met vaste kas al in andere handen overgegaan.Hij heeft mij nog wel zijn tunnelkas/foliekas ter overname aangeboden.Die is 3 meter breed, ongeveer 2 meter hoog, en op dit moment 4 meter lang (langer mag daar niet); hij is eigenlijk langer.Het frame bestaat uit dikke buizen (ongeveer 4 cm) en de constructie ziet er degelijk uit.Ik heb even gezocht in m'n tuinfoto's en daar stukjes achtergrond uitgeknipt waar de tunnelkas op te zien is. Wat is een nette prijs voor deze tunnelkas? Edited November 24, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Heb je een idee in welke staat het folie verkeert?Ik denk dat dat voor een flink deel de prijs bepaald. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 Het is een behoorlijk dikke folie.Ik heb van de zomer geen scheuren of zo gezien.De folie ligt op dit moment bij buurman thuis; hij heeft hem er ongeveer een maand geleden af gehaald. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Ik zou zelf 75,- een nette prijs vinden voor zoiets.Weet niet wat je zelf ingedachte had.. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 (edited) Dat weet ik juist niet.Zijn vraagprijs ligt een stuk hoger.(Ik zit hoe dan ook al wat te twijfelen in verband met de ruimte die ik heb.) Edited November 24, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 malouis...denk dat je dan de afweging moet maken of de kosten van die tunnel jouw meer oogst en/of gemak gaat dienen..is een keuze die je toch zelf moet maken Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted November 24, 2013 Author Share Posted November 24, 2013 Daar ben ik mee bezig, en dan is het handig om wat prijsschattingen te hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 Een buurjongen even verderop bij mij op het complex heeft net een nwe foliekas op de kop getikt via E-bay , in Duitsland. 3,5 x 5.50m ( wel met iets dunner buizengeraamte ) voor 120,-Niet te vergelijken misschien, weet ik niet. 75,- a 100,- kan redelijk zijn. Ligt er toch ook wel erg aan hoe graag je hem hebben wil. Is het voor jou helemaal super, kan je dat geld er voor over hebben toch ? Maar is ie eigenlijk al te groot voor jou ( je verliest best wat ruimte op de tuin ) , zou ik het niet doen. Vraagt die man 150,- of zelfs meer, zou ik het niet doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 Ik heb een winkel bij mij in de buurt waar ik regelmatig al mijn zaken koop die te maken hebben met "plastiek" ( regentonnen, goten, golfplaten etc ) en die is altijd heel goed qua prijs. Zijn zwaarste folie ( omschrijving = 3-Lagen – zeer sterk – zeer soepel - met anti-condenslaag - met infrarood barrière - lichtdoorlaatbaarheid 87% ) kost 2.03€/m² ( zonder BTW en waarschijnlijk als je de rol op zijn geheel afneemt ipv een bepaald stuk ) en zit op rollen van 8m*50m. Zo heb je toch een idee... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted November 24, 2013 Author Share Posted November 24, 2013 Hartelijk bedankt voor de prijsschattingen en het meedenken!Ik heb de knoop doorgehakt.Nu moet alleen de buurman wel zijn telefoon opnemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanet01 Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 ik heb afgelopen vrijdag een splinternieuwe tunnelkas gekocht bij de welkoop in winschoten voor 50 euro 2 bij 3. Was een gevalletje waterschade. Ze haden er nog twee van staan, compleet in de doos. Weet niet waar je in drenthe zit maar het zou een ritje waard kunnen zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts