Geplaatst: 10 december 201312 j pffft! gaaf man! als ik nog zou kunnen....ja dan wist ik het wel! en biofee........je vraagt wel iets met een duidelijke gebruikaanwijzing,hégeen gemakkelijke vakantieklant...harry van sunweb scoort denk niet hoog bij jou! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 10 december 201312 j Auteur @ Bit: wow, ziet er mooi uit zeg! Heb je ook foto's van de binnenkant???(Manlief keek trouwens ook wel een beetje benauwd toen ik vertelde van de slangen...) @ Greetje: ja ik heb inderdaad heel specifieke wensen, en dat is niet voor niets. ik moet gewoon echt zeker weten dat waar ik terechtkom, het goed voor me is (en dus rustig, en van de basisgemakken voorzien). Anders kan ik beter thuisblijven want dan kost zo'n vakantie me meer, dan dat het me oplevert...En Harry van Sunweb...? Die ken ik niet, en ik heb zo'n gevoel dat ik dat maar beter zo kan laten.
Geplaatst: 10 december 201312 j Nouououou...Bit kan je ook álles vragen Ja, wij hebben hier ook al die beesten..vooral als je een tijdje niet geweest bent. Zevenslapers in huis, vleermuizen, steenmarters. Ringslangen en grote groene hagedissen..prachtige beesten, maar je schrikt je rot als er een in het toilet zit.En spinnen waren dit jaar erg groot..met van die harige poten die zelfs Lie eng vond om te vangen. Die koeien kunnen er ook wat van, afgelopen zomer hadden wij er een hier die echt de hele nacht loeide..misschien ook door de boeren die in die periode veel oogst binnen halen en tot laat in de nacht aan t werk zijn op de velden..misschien denkt de koe dat de boer komt? Ik vraag me altijd af wat dat is.Roofvoggels? Doodeng... Gebruiken ze bij jullie in de streek nog veel landbouwgif trouwens? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 december 201312 j Auteur Ieeeeeh, moet je pissen, kijkt zo'n hagedis je aan vanuit de pot!Wat doe je dan Appelvrouw? Doortrekken, 'm eruit vissen...??? (De vraag over landbouwgif is voor Bit denk ik, of voor mij?)
Geplaatst: 10 december 201312 j Wat een heerlijk huis is dat Bit.Gezien je een Zwedenganger bent, denk ik dat je de rust,en vrijheid die daar is,moeilijk ergens anders vinden kan.Maar volgens mij komt het huisje van Bit een eind in de richting.
Geplaatst: 10 december 201312 j Landbouwgif ? Mwaa. Valt mee. Veel extensieve veehouderij. Voedermais en verder koolzaad he ? Koolzaad spuiten ze wel geloof ik ja. Als de stiertjes uitbreken staan ze wel eens aan de deurklink te likken, of ze wassen mn auto De stilte is groots, vooral 's avonds. ( als de koeien stil zijn dan, en dat zijn ze vaker wél dan niet hoor ) Maar het is geen zweden ofzo hoor.
Geplaatst: 10 december 201312 j Zeker mooi Bit, rustig en weids. Als het om stilte en rust gaat, kun je nog altijd hier terecht (mits...) in noord oost Frankrijk. Je moet om bij dit huis te komen met de auto van de weg af, een weiland door waar soms wat paarden, soms wat koeien staan. Weide is overigens aan de andere kant van het huisje... Vorig jaar stonden er paarden en er waren een paar tamelijk vervelende bij. Toen een vriendin en ik op de fiets stokbrood hadden gehaald in het dorp, kregen de paarden belangstelling voor het brood. Ze begonnen me in het nauw te drijven en werden steeds wilder en begonnen naar me te trappen. Vriendin snelde naar het volgende hek om het te openen, ik kon me er tussenuit wurmen en het hek door, mét stokbrood... Echt doodeng, paarden zijn groot en sterk. Heb ik nog een nachtelijke merrie van beleefd. Maar die paarden zijn er nu weg, er stonden dit jaar koeien.
Geplaatst: 11 december 201312 j Dat is een mooi huisje Piroska.Alleen... wie of wat zit er dan in de andere helft van het huis? Woont de eigenaar daar zelf? In dat geval valt het af; ik wil namelijk geen buren in mijn vakantiehuisje. Ik wil echt RUST. De prijzen snap ik trouwens wel (denk ik dan): als je het in je eentje huurt betaal je 50 euro per nacht, kom je met z'n tweetjes dan betaal je 35 euro per persoon per nacht, dus 70 euro in totaal. Toen wij er waren was de andere helft leeg.. de eigenaar woont in de stad een eind verderop, dus die zit er zeker niet in. Ik weet niet welke periode je wil gaan, midden in het hoogseizoen heb je kans dat de andere helft verhuurd is misschien. Over die prijzen, jouw uitleg lijkt logisch maar waarom staat er dan weer bij 3 personen 45 eu? Dan wordt het weer duurder? Er staat per dag per huis, niet pp… erg onduidelijk.
Geplaatst: 11 december 201312 j Auteur @ Piroska: euhmmm ja ik had bij de prijzen niet verder gekeken dan 2 personen omdat wij toch maar met z'n tweetjes zijn. Maar dit is wel gek ja. @ Huub: wow, een huis waar niet eens een weg naartoe loopt? Wat onpraktisch! Is dat jullie vakantiehuis? Ziet er wel erg ydillisch uit. Met een paar paarden heb ik niet zoveel moeite, die heb ik hier thuis ook. En de buren hebben koeien, dus ook daarmee voel ik me wel aardig thuis. En ja, ik hou van ECHTE stilte. Het valt me op dat veel mensen het ergens stil vinden, terwijl het dat toch echt niet is. Waar ik nu woon vinden mensen dat ook. Maar ik woon op 800 meter van de snelweg (zit gelukkig wel een stukje bos tussen), dus die hoor je ALTIJD, en soms ook best hard (vooral in de winter en als de wind uit die richting komt). En dan hoor je ook nog regelmatig herrie van de pelletfabriek die op een paar honderd meter aan de andere kant staat.In vergelijking met het (grote) dorp waar ik voorheen woonde is het hier weliswaar erg RUSTIG (uitzicht over weilanden en akkers aan alle kanten, en buren op 75-200 meter afstand), maar niet STIL want je hoort altijd lawaai. Toen ik dit huis ging bekijken met de makelaar, deed ze boven een slaapkamerraam open en zei: wat een rust hè! Maar het eerste wat mij opviel was die rotherrie van de snelweg! En ja, daarna het rustige uitzicht. Maar dat lawaai! Brrrr.Desondanks ben ik hier erg tevreden hoor, want het is hier zoooooveel beter dan waar ik eerst woonde! Daar was ook veel verkeerslawaai maar daar was het dan ook nog eens erg druk (rijtjeshuis in overvolle woonwijk). Maar ik heb er dus wel voor naar het buitenland moeten vertrekken, om zó te kunnen wonen (is in NL onbetaalbaar...). En tijdens mijn vakantie wil ik dan zeker niet nog meer lawaai/drukte om me heen hebben dan ik hier al heb, ik kan daar gewoon écht niet tegen... Dan raak ik alleen maar gestresst en verlang ik terug naar huis.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.