Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Stilstaande paprika planten


vrouw_hooivork

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Mijn paprikaplantjes zijn nu al ruim een week zo als op de foto, ik lees dat dat kan voorkomen. Moet ik ze * overzetten in een grotere pot met verse potgrond of

* moet ik ze bemesten?

 

Overpotten moet binnenkort sowieso wel, maar ik bedoel, gaan ze dan weer groeien? Of moet ik ze bemesten in hun huidige potjes en ze hierin even laten groeien?

 

Ik heb Biologische vloeibare plantenvoeding van Intratuin ("samengestelde meststof NPK, 3+1+5, organissche stikstof, ammonium stikstof, in water oplosbaar fosfaat, kaliumoxide, 50% organische meststof bestaande uit gefermenteerde melasse, ruwfosfaat en vinassekali"). Ik las ergens dat 12+8+18 geschikt is, ik heb een zak 12+10+18, kan dat ook (opgelost in gietwater)?

 

21agt5i51951373578942.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee is prima zo gewoon even geduld en ze rustig laten groeien, snap niet dat iedereen denkt dat het zo hard gaat volkomen normaal dat ze zo even

staan vanzelf komen er blaadjes geen voedsel, grond heeft zeker voor 8 weken voldoende voedsel.

waneer je plantjes voldoende groot zijn over aangtal weken kun je een x verspenen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, nee, geen Aldi paprika, gewoon Oranjeband.. Er staat op het zakje dat je ze bij de eerste blaadjes mag overpotten, ik kijk het nog wel even aan, ze staan immers ieder al in hun eigen potje, zo had ik ze al gezaaid (nog een goede opkomst, dan, 1 van de zes is niet opgekomen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verspenen is op de duur wel belangrijk hoor omdat dat zorgt voor een stevige plant aan de basis als hij groot wordt.

verspeen je niet dan wordt het punt onder de nu 2 kiemblaadjes een zwak punt waarop planten kunnen afbreken waneer ze zwaarder worden of scheef gaan groeien.

 

verder heb ik zelf gemerkt dat dingen in buitenkas gelijk bij 2 blaadjes verspeend kunnen worden, maar dat dat niet geld voor zaailingen in huis

deze moeten eerst wat echte blaadjes ontwikkeld hebben voor het verspenen anders redden ze het verspenen niet en gaan dood.

Waar dit verschil inzit is denk ik dat huiskamer plantjes zwakker zijn , lagere rv, hoge temp in vergelijk met plantjes in de kas.

 

tip van de week is dus dat je kaszaailingen kunt verspenen bij hun eerste kiemblaadjes, maar inhuiszaaielingen pas bij ontwikkeling van meerdere

echte blaadjes ipv de eerste kiemblaadjes.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We weten beide dat aanvullen van aarde niet verspenen is, en je had al ergens ander geschreven dat je ze laag gezaaid had,

dus zie het punt niet wat je wilt maken.

Gewoon een paar weken hier niet posten dan heb je tijd om een goed beginnersboek over moestuinieren helemaal te lezen daar zul je veel aan hebben denk ik.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik verwacht ook niet echt dat je nu een moestuinboek goed gaat lezen hoor was een tip omdat je graag in elk topic meepraat

dat je dan wat meer inbreng hebt omdat je opzich de interesse wel hebt.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...