Ga naar inhoud

Goed boek over bijen houden gezocht

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goeiemorgen,

Kent iemand een goed boek over bijen houden, voor beginners?

Mijn vader had het er met kerst over, hij zou best een bijenvolkje willen houden, zeker nu de buurman met 4 of 5 bijenkasten verhuisd is.

Omdat hij bijna jarig is, dacht ik eraan om een boek voor hem aan te schaffen voordat hij hieraan begint.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Hallo Katja,

Heb je al bij de nbv (Nederlandse Bijenhouders Vereniging) geïnformeerd? Overigens geven zij zelf ook boeken uit...

Ze geven ook cursussen. Erg leuk kan ik uit ervaring zeggen.

Groet, RvO

Geplaatst:

Een cursus is ook geen verkeerd idee.

Dat geeft denk ik toch een beter beeld van wat er allemaal bij komt kijken.

Als het hem dan wat lijkt, kan dat boek altijd nog als naslagwerk.

Bedankt voor het meedenken!

Geplaatst:

Mijn moeder heeft afgelopen jaar een imkercursus gedaan. Ze is er zeer enthousiast over! (En ik ook trouwens, na mijn opleidingen ga ik het ook maar eens doen).

Maar het boek wat er op een cursus wordt gebruikt is o.a.: "Bijen houden, hoe doe je dat?" van Friedrich Pohl. Duidelijk boek. Een ander boek is "Zelf bijen houden, alles wat u moet weten over imkeren" van Kim Flottum. Als ik mij niet vergis staan daar ook recepten in die je kunt maken met honing.

Veel plezier!

Het is een leuk natuurfenomeen!

Oui oui oui, la vacha qui rit!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...