Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wie maakt er zelf pasta?

Featured Replies

Geplaatst:

ok,dus m.a.w. goedkoop is duurkoop. Ik ga het eerst s even proberen ,en bevalt dan kijk ik voor een goede. In Italië zullen ze vast wel wat hebben.

Geplaatst:

In Italie zijn ze zeker,maar wil niet zeggen goedkoper.

wij hebben een naamlose met bovenstuk via markt plaats gekocht.Ben zeer tevreden.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
  • Auteur

je kunt nog bieden....http://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inrichting/keuken-keukenbenodigdheden/m763247019-pasta-machine-marcato-atlas-150.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Geplaatst:

Ja, maar ik ga ff kijken op vakantie,dan heb ik een nuttig souvenir Nu nog ff dit uitleggen aan mn man.

Geplaatst:

Ik wilde een paar jaar geleden ook eens een pasta machine proberen. Maar soms belanden zulke apparaten na een paar keer in de kast om er nooit meer uit te komen. Na even zoeken heb ik een hele goede Mercata Atlas gekocht voor 10 euro. En, wat blijkt, nog steeds heel veel plezier van

Geplaatst:

Ik ga kijken hoor,en hou t in d egaten,en als ik één kan scoren verzin ik wel een nieuw souvenir.

Geplaatst:

Mooi serviesgoed, ravioli-vormpjes.....

• 2 weken later...
Geplaatst:
ik zou het heel graag doen, maar heb geen pastamachine en daar ook het geld niet voor dus Bit, als je hem ooit een poosje uit wilt lenen

Ik heb ooit een pastamachine gekocht voor 15 euro bij de Aldi! Ben er erg tevreden over.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb het nu 2 maal geprobeerd maar heb probleem dat de pasta blijft plakken na het draaien.

Komt dit nu door de pasta of is het de machine?

Heb nu al 2 verschillende opzetten geprobeerd; tagiatella en spaghetti. Beide hetzelfde probleem. Ik denk dus meer aan de pasta. Wat doe ik verkeerd? moet de pasta misschien droger of juist vochtiger?

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt, Neeke

Geplaatst:

Ik denk droger. Ben geen super-kenner hoor, zeker niet. Maar wat ik doe is de plak deeg steeds een standje dunner zetten, en steeds voor ik de plak deeg er door haal , hem instuiven met meel. Dan blijft ie niet plakken. Je haalt m er door, en dan komt ie er weer vochtig uit. weer instuiven , en standje dunner ( dubbelvouwen enzo ).

Zo herhaal ik dat toch wel een aantal keer voor hij in de snijder gaat. Het snijdeel , spagetti of tagliatelle.

Steeds ruim bestuiven. Mijn tafel is steeds echt wit van al het meel wat rondgaat

Geplaatst:

Ik denk ook dat je meer met bloem oet bestuiven. Heb ondertussen wel van een echte Italiaanse gehoord dat zij haar meel altijd bij de Makro haalt, dus voordat ik Bit's machine te leen krijg, even een bezoekje aan de Makro brengen

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties. Bij de volgende pastasessie zal ik ns meer gaan bestuiven.

Geplaatst:

Ik maak de lange vellen klaar (eerst op 2 = dik en dan op 5 = dunner....schaal = 1 t/m 6 op mijn machine) en wrijf ze in met meel aan beide zijden voordat ze door de " sliertenpers" gaan.

Je moet inderdaad het idee hebben dat ze aan de droge kant zijn, dan zijn ze goed. Als ze nog wat te nat zijn komen ze ook niet als rechte slierten uit de machine maar " kronkelen" ze ook meer.

Je kunt altijd ff een testje doen met een klein stukje. Blijven ze plakken dan gewoon meel erover heen, dubbelvouwen en nogmaals door de " lappenkant" . Ik gooi ook altijd wat meel over de rollenpers aan de "lappenkant " bij de allereerste pers.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.