appelsientje 60 Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Ik heb om te proberen vier pepers gezaaid op 05-10-2013 er komen nu piepkleine knopjes aan de Westlands rode.Heb de plantjes gewoon op de vensterbank staan dus zonder extra licht. De plantjes vind ik wel erg klein ik weet niet of het verder gaat lukken. Maar als de plantjes gaan bloeien kan ik ze dan bestuiven met een penseeltje?En moet ik nu voeding gaan geven? Ik heb ze al een keer verzet in een groter potje met potgrond. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeonieZ Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Ik denk dat ik deze knopjes eruit zou knijpen om de plant nog wat sterker te laten worden. Het is nog heeeel vroeg voor pepers en ze zullen moeite hebben met afrijpen. Quote In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.~Douglas Adams~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Pepers zijn goede zelfbestuivers, die hebben geen hulp nodig.Als je toch wil helpen, kan je tegen de bloempjes tikken met je vinger...zoals bij tomaten wordt gedaan.De meeste mensen verwijderen de eerste bloemknopjes, zodat de plant sneller groeit. Bij het weinige zonlicht dat de plant krijgt, denk ik dat het heel moeilijk gaat zijn een pepertje te ontwikkelen. Hoe lang staat hij al in dezelfde potgrond?In de winter zou ik geen extra voeding geven. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Mooie plant hoor! Inderdaad rustig groot en sterk laten worden en dan pas vruchten laten geven. Als je echt heel erg nieuwsgierig bent kan je een klein deel van de knoppen behouden. En inderdaad; tikken tegen de bloemetjes is genoeg voor bestuiving. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelsientje 60 Posted January 5, 2014 Author Share Posted January 5, 2014 Oké dan knijp ik de knopjes maar weg de plantjes staan nu ongeveer een week of 5 in potgrond. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Als ik het goed begrijp is het dus perfect mogelijk om vandaag een peperzaadje in de grond te steken en een mooie volle plant vol pepers te kweken? Ik heb nl. thuis zo'n Grow light dat alle nodige licht voorziet en zo'n verwarmingsmat met thermostaat zodat ik de bodemtemperatuur warm kan houden. Is wel leuk, dan kan ik moestuinieren in de winter! Ga ik zeker eens proberen. Vooral sierpepertjes kweken is leuk, kan ik weggeven als cadeau. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelsientje 60 Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 Ik heb ze gewoon op de vensterbank staan wel eerst in zo'n vensterbank kasje gezet.Dus geen extra licht en warmte ze staan wel boven de verwarming.Maar je kunt nu inderdaad al héél wat peper soorten zaaien hoor Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Riverdale, helemaal perfect wat je daar hebt liggen. Pepers zijn juist erg geschikt om op die manier te laten groeien. De lampen vlak boven de plantjes hangen (bv. 8 uur rust- 16 uur aan) en naar gelang ze groeien hoger hangen. De matjes voor een temperatuur van 25 graden ('s nachts eventueel iets koeler) laten zorgen en erop letten dat de grond niet te snel uitdroogt (vooral in het midden van het bakje).Je zou, om het helemaal mooi te maken, de boel in een kastje kunnen hangen. Als je nog op zoek bent naar wat leuk peperzaad dan pb je maar! Dan geef ik je wel een lijstje met wat ik aan sierlijke pepers heb liggen zodat je die kan opzoeken en zo je keuze kan maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts