Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo mede tuinders.

ik ben bezig met het uitgraven van mijn afwatering maar nu heb ik een aantal kilo's klei over die uit de gleulen kwam, wat zouden jullie er mee doen weg gooien lijkt me onnodig en zonde.

wie heeft er een tip of advies.

groet dennis

Geplaatst:

opgehoogde bedden?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Nu ja, eerlijk gezegd snap ik je vraag niet helemaal goed. Je bent je afwatering aan het uitgraven ? Er komt blubber uit de geul ofzo ? Klei dus.

Maar dat gaat toch gewoon op je tuin ?

Je spreekt over een aantal kilo's. Hoeveel is dat ? Een halve kruiwagen of 15 kruiwagens ?

Hoe dan ook: grond weggooien is natuurlijk nergens goed voor, dat hoeft nooit, tenzij zwaar vervuilt. Is dat laatste soms het geval ?

Gewoon op de tuin dus. Waarom zou je denken dat je dat beter niet zou doen ?

Sorry hoor , maar je vraag werpt bij mij, als ik m lees, alleen maar méér vragen op.

Geplaatst:

hallo

na het uitgraven van mijn afwatering heb ik ongeveer 2 kruiwagens met hele dikke klei grond er uit gegraven, deze is zo stevig dat het bijna niet te verkleinen is.

weet van de mede tuinders op het complex dat het hele goede grond is,daarom wil ik het niet afvoeren.

zo ver ik weet is de grond schoon en prima.

ik leg het wel aan de kant en ga maar eens eff bedenken wat ik er mee kan doen.

dank jullie wel

Geplaatst:

Gewoon op je moestuin leggen.Als er nog vorst komt dan vriest het heel mooi los.

Daarom wordt het geadviseerd om voor de winter te spitten.Dan heb je na de winter helemaal rul.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

En organisch materiaal gaan toevoegen (compost, organische mest die evt. via compost al verteerd is) waardoor de structuur geleidelijk zal verbeteren.....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...