De Graaf Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 Hoogstam walnotenboom moet weg van ca. 4.5 meter hoog, een diameter van 8 cm en stamomtrek van 26,5 cm. Heeft de eerste walnoten gegeven in 2013 en is ca. 8 jaar oud! Zelf uit steken en vervoeren. Moet voor eind januari 2014 weg ivm plaatsing tuinkas.Wie heeft interesse? Doe een voorstel voor overname. Quote
Bit Geplaatst: 19 januari 2014 Geplaatst: 19 januari 2014 Mag ik me er vast niet tegenaan bemoeien, maar dat is me nogal geen klus. Voordat iemand die klus wil aangaan, mag die wel weten, dat een walnoot van die maat niet zo 1,2,3 makkelijk te verplaatsen/ verpoten is. Walnoten hebben een érg broos wortelgestel en houdt al helemaal niet van verstoring aan de voet. Daarbij komt dat een wond in deze komende maand aan de boomwortel onherroepelijk tot behoorlijke bloeding leidt. Walnoten laten zich echt slecht verpoten. Niet geschoten altijd mis: weet ik wel. Maar kans op overleven is niet echt groot. Quote
mijnspeeltuin Geplaatst: 18 februari 2014 Geplaatst: 18 februari 2014 Heb je een foto van de boom zodat ik een beetje voorstelling heb hoe groot hij is ( die boom dan )Bit, als ie heel ruim gestoken wordt denk je dat ie het dan overleeft? ( weer die boom dan )Anders is het heel veel werk voor niets Zijn er nog eisen aan de standplaats? kan ie bijvoorbeeld tegen wind, weinig of veel zon? Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
Bit Geplaatst: 18 februari 2014 Geplaatst: 18 februari 2014 Ruim uitsteken kan je wel proberen, maar een noot heeft niet een erg compacte kluit en valt, als hij in de volle grond is opgegroeid, vrij makkelijk uit elkaar, ook wel afhankelijk van de grondsoort natuurlijk.Proberen kan altijd natuurlijk. Ik heb zelf ook wel eens meerdere noten uitgestoken en verpoot. Ze leven nog, dat dan nog net wel. Waren ze geen 8 jaar oud en ook zeker geen 4 meter hoog. Maar niet geschoten altijd mis. Grote kluit met 4 man steken en met banden of zeildoek tillen op aanhanger kan je proberen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.