Jump to content

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Posted

Mijn druivelaars in de kas hebben veel last van schimmels, dit is de eerste keer dat ik het opmerk. Ook een appelaar buiten heeft daar last van, de kersen, peren en pruimen niet, ook de perziken niet.

De druivelaars moet in wel nog terugsnoeien maar toch.....

IMG731324411390305907.JPG

IMG731449181390305923.JPG

IMG731540461390305957.JPG

IMG731615711390305967.JPG

IMG731723351390305973.JPG

IMG731878381390305977.JPG

Wat kan of moet ik hiertegen doen?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Ik denk dat je meer en groter moet luchten.Het vocht in de kas is te hoog.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Nevelen met natriunbicarbonaat(zuiveringszout) < 0,5 %

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Ik zou zeker eens kijken of dat beschimmeld vruchthout inwendig nog gezond is Willy . Indien zacht (en dus aangetast) zou ik zo snel mogelijk terug snoeien tot ruim op het gezonde hout. Ik had een paar jaar geleden een soortgelijk probleem . Drie enkele jaren oude druivelaars (buitenteelt) kregen beschimmeld vruchthout terwijl ze daar nog nooit last van hadden gehad (en daarna tot heden ook niet meer). Van deze drie heeft er een het niet overleefd al liepen de knoppen eerst nog wel nog iets uit.

Ik ben toen op internet bezig geweest en vond iets over een druivenschimmel , de Phomopsis viticola , maar of die de boosdoener geweest is ? Advies was in ieder geval ruim terugsnoeien tot op het gezonde hout.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

terug snoeien tot op gezond, en meer luchten idd, schimmel is heel vaak een vocht kwestie