Stan Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 Nu er steeds meer leden aan de paddenstoelkweek gaan is het ook wel even tijd om wat andere geheimen van de paddenstoelen prijs te geven. Dat gaat in de vorm van recepten. Van broodjes,voorgerechten en maaltijden met zowel reguliere als vegetarische gerechten. En van roerbak tot stoofpotjes. Heb je een mooi recept met paddenstoelen zet deze dan hier ook neer om met de anderen te delen. Gevulde champignons Ik begin met een voorafje of tussen gerecht(snack) gevulde champignon's simpel te doen en erg lekker. Neem per persoon 1 portobello of 2 a 3 grotere champignons. Haal de steeltjes er af en vul de champignons met wat verse rucola en een pittige oude kaas. Naar gelang je smaak kies je een kaas hoe jonger hoe romiger en hoe ouder is dat pittiger. Doe er een beetje tijm op en wat (zee)zout en peper naar smaak. Bak in een koekenpan even 5 min de bodems van je champignons op een laag vuur. Doe de champignons dan in een ovenschaal of op een bakplaat en zet ze nog 15 minuten op 200 graden in de oven.variaties te over. Je kan er b.v. wat ham(of ander vlees(waren)) of stukjes peper,paprika of tomaat erbij doen.Foto komt later. Er zullen snel verschillende recepten bij gaan komen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 Lekker, en leuk!Vallen recepten met wilde paddenstoelen ook onder dit topic? Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted January 30, 2014 Author Share Posted January 30, 2014 Ik geef hier paddenstoelen aan dus, ja graag. ik geef enkel in de start-tekst aan dat er steeds meer mensen gaan en willen kweken. Dat is ook veel beter dan dat iedereen het bos in gaat om te plukken en als je dan veel paddenstoelen hebt wil je er ook wat mee gaan doen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Die portobello's vul ik ook wel graag met uitgebakken spekjes, geitenkaas en daarna (als ze uit de oven komen) nog wat nootjes en honing. Verder vind ik paddenstoelen door de risotto ook altijd erg lekker, ik heb er geen recept voor. Gewoon toevoegen terwijl je de risotto al een tijdje in de pan hebt, en verder bereiden. Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Ik bak ze graag in een klontje boter uitje erbij, beetje zout peper en nootmuskaat erop.En dan stukje brood erbij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts