Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Mijn naam is Karin. Ik woon samen met mijn partner Edwin in het land van Maas en Waal. Vorig jaar mei zijn we na 10 jaar in Australië gewoond te hebben, teruggekeerd naar Nederland. We hebben een mooi stukje grond gekocht van 5000m2 met een mooie oude schuur en een oude woning. De woning gaan we slopen en daar komt een passief huis (nulwoning) voor in de plaats. Over een aantal jaar zullen we ook de schuur helemaal renoveren.

Voor het tuinontwerp hebben we het gedeelte naast en achter het huis in 4 gebieden opgesplitst: een gedeelte moestuin (500m2), een stuk met al het zacht fruit (bramen, rode bessen etc. ongeveer 150m2), een gedeelte boomgaard met grote vijver (totaal 1000m2) en de rest siertuin en grasveld voor de kippen om vrij rond te lopen. Het gedeelte van het zachte fruit heb ik afgelopen november al aangelegd. Ook de moestuin is in september al gefreesd en ingezaaid met groenbemesters.

Mijn doel is om zoveel mogelijk van eigen land te kunnen leven. De kippen (8 hennen en 1 haan) zorgen voor eieren en vlees. Ook hebben we 4 konijnen. En straks moeten er ganzen of eenden (of allebei) in de boomgaard komen.

Als het goed is wordt eind deze maand ons huis gesloopt en gaan we tijdelijk in een woonunit wonen.

Ik ben net even snel naar buiten gerend voor wat foto's:

Hier het moestuingedeelte:

IMG0103167591391266133.jpeg

Dit zijn mijn compostbakken:

IMG010453691391266440.JPG

De haan met enkele van zijn vrouwtjes:

IMG010996481391266300.JPG

groetjes

Karin

Geplaatst:

Welkom Karin,

Jullie hebben aardig wat om handen.

Leuk dat we daarvan mee mogen genieten

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...