aussiekarin Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Hoi, Mijn naam is Karin. Ik woon samen met mijn partner Edwin in het land van Maas en Waal. Vorig jaar mei zijn we na 10 jaar in Australië gewoond te hebben, teruggekeerd naar Nederland. We hebben een mooi stukje grond gekocht van 5000m2 met een mooie oude schuur en een oude woning. De woning gaan we slopen en daar komt een passief huis (nulwoning) voor in de plaats. Over een aantal jaar zullen we ook de schuur helemaal renoveren.Voor het tuinontwerp hebben we het gedeelte naast en achter het huis in 4 gebieden opgesplitst: een gedeelte moestuin (500m2), een stuk met al het zacht fruit (bramen, rode bessen etc. ongeveer 150m2), een gedeelte boomgaard met grote vijver (totaal 1000m2) en de rest siertuin en grasveld voor de kippen om vrij rond te lopen. Het gedeelte van het zachte fruit heb ik afgelopen november al aangelegd. Ook de moestuin is in september al gefreesd en ingezaaid met groenbemesters.Mijn doel is om zoveel mogelijk van eigen land te kunnen leven. De kippen (8 hennen en 1 haan) zorgen voor eieren en vlees. Ook hebben we 4 konijnen. En straks moeten er ganzen of eenden (of allebei) in de boomgaard komen.Als het goed is wordt eind deze maand ons huis gesloopt en gaan we tijdelijk in een woonunit wonen.Ik ben net even snel naar buiten gerend voor wat foto's: Hier het moestuingedeelte: Dit zijn mijn compostbakken: De haan met enkele van zijn vrouwtjes: groetjesKarin Quote
Bit Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Welkom ! Mooi gebied zitten jullie hoor. Quote
Stan Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Welkom Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jorieke123 Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
beertjerinke Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 welkom Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Connie Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 Welkom Karin, Jullie hebben aardig wat om handen.Leuk dat we daarvan mee mogen genieten Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Lynn Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.