Valerie Geplaatst: 23 maart 2014 Auteur Geplaatst: 23 maart 2014 Leuker dan een boeket toch Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
malouis Geplaatst: 24 maart 2014 Geplaatst: 24 maart 2014 gebruik je dan gewoon zo'n schil?en leg je die met de uitlopers dan naar beneden?Sorry, ik had je vraag gemist.Zoals je al gevonden hebt, inderdaad een schil met uitlopers.Ik heb ze schuin in de grond gelegd, met de uitlopers schuin naar boven.Dit met het idee dat als je ze plat legt je meer kans op rotten hebt (overtollig water loopt er beter vanaf). Of dat echt zo is weet ik dat niet, maar in ieder geval werkte het prima. Quote
Saffraan Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Mijn bosuitjes staan ook op het punt te bloeien. Iemand die weet hoe je de zaden kan winnen? Quote
roosmarij Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 door ze helemaal uit te laten ontwikkelen denk ik? Misschien kun je ze nog in zand zetten, zodat ze meer voedingsstoffen kunnen opnemen en stabieler staan. Ik denk niet dat er veel verschil is tussen een hergroei-ui en een gezaaide ui die doorschiet. Ik ben begonnen met het hergroeien van een prei om hem in bloei te laten schieten. Die staat in een kleine pot met potgrond. Als de prei echt aanslaat zet ik hem in de moestuin. Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.