Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Aardappels met uitlopertjes.

jootje

Recommended Posts

Eind najaar gekocht en in krantenpapier in de donkere redelijk koele kelderkast weg gelegd.

Heb ik niet goed gedaan zeker he? Ik denk dat het door de zachte winter ook niet koud genoeg is geweest in de kelderkast. Wel mooi he, die idioot lange wortels?

Dat word nieuwe gekke piepers scoren....image64411392286511.jpg

Niet wegdoen hoor, niet nodig. Je kunt er poters van maken, of was dat niet de bedoeling? Deze uitlopers eraf halen en de aardappelen koel wegzetten. Mag je nog een keer doen zo nodig in maart, zodat er in april, wanneer je ze gaat poten, alleen maar kleine uitlopers aanzitten.

Echt waar Huub? Waren inderdaad bedoeld als poters. En wilde ze inderdaad weg gooien! Zijn ook een beetje geschrompeld! Maar ik ga doen wat jij zegt, en ga ze in de schuur zetten! Bedankt!

En Greetje.....zal ik jou dan een bosje uitlopers sturen?

Ja echt! Goed dat je er even mee voor de dag komt, zonde als je ze weggegooid had. Het ietwat verschrompeld zijn geeft niks. Zéker niet voor potertjes. Zelfs eetaardappelen lust ik nog wel als ze iets verschrompeld zijn. Het is gewoon water dat verdampt is, de aardappelsmaak wordt zelfs wat sterker daardoor. Maar er zijn grenzen uiteraard. Maar als poters zullen ze prima dienst doen op deze wijze.

• 1 month later...

Zijn dat de poters die je van mij hebt gehad Jootje?

Bij mij ook wel uitlopers maar veel minder dan de jouwe.

Ik heb ze in een dichte doos bewaard, per soort op een eierrekje en dan op een koude kamer gezet.

ik heb er een paar weken geleden een aantal uitgehaald om te kijken wat ze doen en wanneer ik ze ga poten.

Wil er een aantal in zakken zetten en de rest op de tuin in volle grond.