Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik PB je wel even Cupcakeje

Vanmorgen liep 'jullie' varken wat onzeker maar toch nieuwsgierig de wachtruimte van de slager in. Er stonden heel wat roze varkens te wachten, dus hij had meteen heel wat nieuwe gezichten om zich heen. Hij was in ieder geval de enige met zijn vorm, kleur en haarlengte Het is erg fijn dat ze (van het slachthuis) de tijd nemen om je varken rustig te laten kijken en snuffelen voordat hij door het grote hek loopt. Geen geduw of getik (op billen) met een stok ofzo.

En onze varkens zijn ondertussen goed gewend aan de veewagen, omdat ze daarmee ook wel van veld wisselen. Dus daar liep hij ook zo in. Dat gaat toch echt wel heerlijk rustig de laatste tijd.

Omdat alle dieren hier nu van eigen grond en eigen moeder/vader-varkens zijn, is iedereen zeer relaxt en nooit bang.

Hij is ons 1e slachtvarken, die echt hier geboren is. Vorig jaar, halverwege maart hebben jullie de 1e foto's gezien. Zijn vader is een Wolvarken, zijn moeder een Duroc. Zijn zus loopt hier nog, die mag blijven en is zwanger van onze jonge Duroc beer (onverwant uiteraard).

Geplaatst:

Doe mij maar met zwoerd jorieke en de verse worst 250 gram graag.

Ik heb 2 kilo besteld bij je.

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Hoi jorieke

ik gaan speklappen zonder zwoerd

en worst van 250 gram

graag 3 kilo per stuk of 2 verpakt is voor mijn zus en die is alleen.

de andere 2 kilo kan per 4 verpakt worden voor mijn gezin.

Als het kan hoor

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Hoi Jorieke,

Ik dacht bij je besteld te hebben maar ik begin nu te twijfelen, gezien ik mezelf niet teruglees in de topic. Weet jij meer dan ik? Zo nee, dan graag - als het nog kan - een 1 kilo pakketje. Lekker!

Geplaatst:

We hebben van het vorige varken ook nog rookworsten gemaakt. Zelf gerookt (uiteraard) op echt vuur/echte rook (uiteraard ).

Het is niet echt/echt niet stamppottijd, maar rookworst is altijd wel lekker, toch? Vinden wij in ieder geval wel, maar zoveel worsten als er nu nog liggen krijgen we niet op

Ze zijn al gaar en hoeven dus alleen te worden opgewarmd. Ze zijn ingevroren en geseald, dus je kunt ze met plastic en al tot rond de 80 graden opwarmen in water. Of toch op een pan met stamppot (mocht het nog gaan vriezen?)

We hebben een aantal van 235 à 240 gram, die kosten 3,25 per stuk. En ook wat van zo'n 285 gram, die kosten 3,95 per stuk. (14 euro per kilo)

Geplaatst:

O, eens kijken hoe we dat gaan doen. Hij wilde drie kilo vlees..kunnen we dan niet 1 kilo daarvan worst doen en de meerprijs betalen? Is dat wat? Hij vond het wel erg leuk..Hollandse worst.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Mag ik ook 1 rookworst boven op de 2 kilo vlees?

Gewicht maakt niet zoveel uit (kijk maar wat er over blijft).

De totaal prijs hoor ik op de dag zelf wel

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:
Komt goed Appelvrouw, we regelen wel wat Een Fransoos die geen organen, maar wel rookworst wil

Kunt ge die 'Françoos' niet paaien met een kilootje Andouille???

Dat is toch een Franse specialiteit hé.

Maar als rechtgeaarde Vlaming wil ik wel goed varkensvlees van u kopen, geen slachtafval zoals poten en oren of beuling, vette darmen hoef ik ook niet, dat was oorlogskost bij veel arme mensen.

Hoop maar dat het eerste voorstel van een vijf kilo pakket stand houd want anders krijg ik gegarandeerd onder mijn voeten van de bazin.

En ze heeft er nog geen weet van dat we met een pak vlees naar huis gaan komen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ik bedoelde het anders denk ik Willy Deze Fransoos wou geen lever of nieren o.i.d. in zijn vleespakket. Dat hadden Appelvrouw en ik wel een beetje verwacht van een Fransman. Hij wil dan wel weer typische Nederlandse rookworst. Zal hij geen echte Fransman zijn?

Slacht 'afval' gaat hier naar de honden, die draaien we echt nergens doorheen (ik zie ze al boos kijken)

Geplaatst:

Dat klopt wel Jorieke

Zal hij geen echte Fransman zijn?
zijn ouders komen uit Italië, zijn vrouw afkomstig uit Oekraïne en België...(het was hier vroeger een mijnstreek met veel gastarbeiders)

Mijn "echt" Franse buurman eet trouens het liefst de poten en de oren van de varkens...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...