steenbok1980 Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Er stond nog witlof op mijn tuin, van de vorige huurder. Volgens de buren een soort zonder dekgrond, deed deze meneer altijd.Mooie pennen kunnen oogsten.Maar nu: er vormen zich alleen maar sprietblaadjes, geen stronken.Wat doe ik fout?De emmer staat in het donker, in de cv kast.Is de grond te rijk? Aarde uit de tuin met wat compost erdoor.Is het toch te warm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Bij het prepareren van de wortels het loof misschien te ver afgesneden waardoor de groeikern weg is ? Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeloo Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Het witloof steeds een 2-3 tal cm boven de wortel afsnijden. De wortel zelf mag je langs onder steeds inkorten tot 20 cm om de groei te stimuleren Quote Als kok geeft de keuken geen probleem, als boer in de moestuin nog heel veel te leren.Volg me ook op blog/Leeloo/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limoncello Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Je hebt ze te kort afgesneden waardoor die sprieten nu tevoorschijn komen. Zoals Leeloo zegt, 2-3cm boven de pen. Als je ze wil forceren doe er dan poederkalk op ook. Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
steenbok1980 Posted February 18, 2014 Author Share Posted February 18, 2014 Oeps, te fanatiek geweest dus Maar gelukkig ook nog wortels goed bewaard liggen die langer zijn aan de bovenkant.Op voor de tweede ronde dan maar.Poederkalk? Wat voor talk dan en waar op doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 Ik heb hier prachtige witlof (andere zeg ik het zelf ) zonder dat ik poederkalk heb gebruikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts