Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik woon in Zeewolde. (Flevoland) en ben 31jr oud.

Heb een fascinatie voor het kweken van zeldzame boomsoorten en natuurlijk mijn moestuin. (100m2)

De reden van aanmelding is dat ik wat kan leren en hoop andere mensen te ontmoeten met dezelfde fascinatie.

Ik heb nog geen foto's die ik zo kan posten. Die volgen binnenkort.

Wie echt rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen.

Geplaatst:

Dat is wel érg leuk ja. Hier ook zeker een liefhebber

In élke tuin die ik maak zorg ik wel dat ik 1 Clerodendron zet

Als je het leuk vindt, kun je hier je eigen blog maken en bijhouden. Velen hebben er 1 hier. ( zie steeds de link onder onze avatar )

Welkom !

Geplaatst:

Leuk!

Ik heb voor het eerst dit jaar een 'kunstmammoet', 'zijdeboom', 'flamboyant' en een koraalboom. Deze zijn niet heel zeldzaam, maar wel leuk om op te zien komen.

Voor in de moestuin heb ik dit jaar nieuwe soorten aardbeien; temptation oranjeblad zaden, witte bosaardbei Yellow Cream, en de standaard, en die ik overigens nog niet had staan, de treasure F1.

Alleen me zaaibak is kapot geslagen, dus moet ergens een nieuwe kopen.

Ik zal verder kijken of ik een blog kan gaan bijhouden.

Wie echt rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen.

Geplaatst:

Wat bedoel je met : "de standaard, de treasure F1 " ? Dat is een aardbeisoortje dus neem ik aan ? Zaai jij je aardbeien altijd ( elk jaar ? )

Geplaatst:

Standaard en veel voorkomend aardbeitje dacht ik. Veel mensen hebben dit ras staan. Althans bij ons op de tuinen.

Ik heb nog veel uitlopers van vorig jaar, maar ik vind het leuk om nieuwe soorten te zaaien en uit te proberen net zo lang totdat ik de lekkerste aardbei heb gevonden. Ik zit op straffe kleigrond.. dus experimenteren wat het beste is.

Geplaatst:

Misschien hier eens kijken ? Leuke kwekerij, met enthousiaste liefhebber. Je kan er ook in kleine hoeveelheden bestellen en komt goed verpakt bij je thuis ( en niet duur )

http://www.kweduivenvoorden.nl/ Er zitten hier nogal wat aardbeien-fans; zie alle topics daarover

Geplaatst:

welkom. enne klinkt lekker de vele soorten aardbeien

heel veel plezier hier

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...