Groentengewas Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 hallo, ik weet niet of ik het in het juiste topic plaats maar ik had een vraag, ik heb een kleine tuin , en een kleine moestuin... nu wil ik ook een broeikastje zodat ik wat eerder kan zaaien en om later misschien tomaten/ paprika planten in te zetten. nu kwam ik deze tegen waar ik wel intresse in had : http://www.kas-expert.nl/royal-well-rosemary-s-choice-patiokas#_reviews nu is mijn vraag er over , word deze net zo warm als een echte grote kas ? en vanaf waneer zou ik kunnen beginnen met zaaien in deze kas? ik kan hem trouwens krijgen voor 129 euro... alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Ik zou er toch nog even over nadenken voor je deze koopt. Zelfs 129 euro is naar mijn mening teveel geld voor dit dingetje als je ziet wat je ervoor krijgt. De fotograaf moet bij het nemen van deze foto op zijn buik gelegen hebben om het kastje nog een beetje indruk te laten maken want een oppervlak van slechts 0,45 m² (buitenmaats) en een hoogte van 1,1 meter stelt niet veel voor. Als je na het gebruik om vroeg te zaaien er later tomatenplanten in wil zetten dan kun je er welgeteld één plant in kwijt. Ik denk dat je wat bruikbaarheid betreft , je kunt er meer in kwijt , beter af bent met het tuinkastje dat de Lidl a.s. maandag verkoopt ook al zal dat misschien wat minder duurzaam zijn. http://www.lidl.nl/cps/rde/SID-1E2DEEAE-CB44F8DC/www_lidl_nl/hs.xsl/Offerdate.htm?id=84 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Ben ook eens naar de maten gaan kijken en ik vind dat de foto niet van deze kas is maar van een véél grotere.Neen, sorry maar daar zou ik geen geld aan uitgeven.Alhoewel ik kan begrijpen dat mensen met echt heel weinig plaats dit wel zouden kopen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 En dan; of het kastje ook warm wordt. Daar kan je wel van uit gaan ja, warmer zelfs, om niet te zeggen heet. Maar dan in de nacht weer koud. Wolken : snelle afkoeling, een kwartiertje zon ? : heet.Eigenlijk vind ik bij dergelijke kleine volume's vooral de temperatuur-controle te moeizaam. Dat is al het geval bij mij kleine kasje op de tuin. Eigenlijk moet je er naast wonen. Een kleine kas warmt héél veel sneller op, maar wordt ook snachts weer makkelijker koud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groentengewas Posted February 23, 2014 Author Share Posted February 23, 2014 wat zouden jullie mij aanraden dan ? (graag met link) want ik heb maar weinig plaats maar wil toch iets goeds! bedankt alvast voor de reacties. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groentengewas Posted February 23, 2014 Author Share Posted February 23, 2014 Niemand? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Misschien kun je aangeven hoe groot het wél mag zijn ? Kleien tuin en kleine moestuin = hoe klein ? plastic-tuinkasje-t4054.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groentengewas Posted February 23, 2014 Author Share Posted February 23, 2014 hallo, me groententuin word 4,5meter bij 2,5 meter. De tuin is 14 bij 7 meter volgens mij.. maar omdat alles al volgebouwd is heb ik weinig ruimte ervoor dus de kas mag maar max 1,5meter breed zijn , diepte maakt niet uit. (als die maag niet 1,5 - 2 meter uitsteekt haha) een plastic broeikast gaat maar 1 seizoen mee (+ kans op kapot waaien), dus daar leg ik geen geld voor uit. verder moet de kas goed verwarmt worden (zodat ik vanaf maart kan zaaien), hoop dat dit genoeg info is alvast bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Misschien hier even neuzen, of dat wat voor je is ? Goedkoop te maken, wordt lekker warm overdag bij zon. Prima geschikt om het seizoen kwa zaaien wat te verlengen. ontwerp-koude-bak-t17-70.html Of anders een glazen kasje op ongeveer die maten ? De mijne is niet veel groter hoor. Automatische raamopener er in, wordt het niet snel té heet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelsientje 60 Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Het kasje dat jij wil kopen die houten dus die heb ik ook er staan nu prei plantjes en sla plantjes in.Ik heb wel plezier van het kasje dit is het tweede seizoen dat ie staat en ik ben er wel blij mee!De zaailingen staan er al van af begin februari in en als er vorst wordt voorspeld dan doe ik gewoon een stukje vliesdoek over de plantjes.Het staat wel in m'n achtertuin dus 's morgens vroeg zet ik de boven kant open half of helemaal dat ligt aan het weer en 's nachts leg ik er een latje tussen zodat het dan ook kan luchten.Behalve niet als het vriest. Ik ga er straks paprika en pepers in zetten kijken hoe dat gaat. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groentengewas Posted February 23, 2014 Author Share Posted February 23, 2014 bedankt voor de reacties! bij die koude bak maken , alle voorbeelden die in dat topic worden gegeven zou ik geen paprika / peper / tomaten in zetten omdat het allemaal op de grond is. ---------- en dat kastje is die net zo groot als op de foto of valt hij kleiner uit? en wat is de gemiddelde temp die je haalt? --------- alvast bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelsientje 60 Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Het kasje is 76x59x110 tomaten planten kun je er niet in zetten die worden te groot. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groentengewas Posted February 24, 2014 Author Share Posted February 24, 2014 bedankt voor alle informatie en hulp! Ik kwam vandaag in de winkel , en zag toevallig dit kastje staan! ik vond hem groter als verwacht nu keek ik naar de prijs ... uitverkoop (showmodel) 49.50 euro !!!! Nou voor die prijs kon ik hem niet laten staan hoor! , dus bij deze ben ik een kasje rijker! nogmaals bedankt voor alle hulp! Laat het zaaien maar beginnen!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woezel Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Schroef of spijker met panlatjes zelf een model op maat folie er over klaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts