Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pompoenzaden gezocht

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar leuke, lekkere pompoen zaadjes. Wie o wie kan me daaraan helpen? Enkele hiervan wil ik ook opsturen naar annemiek van Deursen van het consuminderhuis. En een in mijn eigen tuin voor mijn consuminder praktijken..

Anders jezelf nog een zoekvraag hebt kan ik misschien helpen....

Ik heb hier ook nog een een pompoen liggen. Ze (hij? / het?) wordt volgend weekend geslacht.

Het is een muskaatpompoen. Bijna wit, met groene strepen van buiten. Binnen oranje en lekker zoet. Ik weet niet meer welk ras. Maar ik koop zelden F1-rassen, dus ik denk dat het wel een zaadvast ras is. Grootste was bij mij bijna 5 kg. Met een beetje hulp wil die wel klimmen. Lijkt een beetje op onderstaand plaatje, maar dan met wat meer groen.

Plaatje: https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/shop/sub,2/pid,841

Een paar zaadjes wil ik zelf proberen, een paar gaan er naar de buurvrouw, de rest is voor de vogeltjes, of voor jou als je wil. Op de mtfd (beetje laat misschien?) of per post, zeg het maar. Doe maar een berichtje of pb als je het wilt proberen.

@ Esthe76r

Kan het al eerder de grond in dan de mtfd?

Als het zo warm blijft ga ik proberen begin april binnen voor te zaaien. 't Is een gokje, maar wie weet. Er staat niet voor niets een "?" in mijn berichtje. Kort na de mtfd zaaien lijkt me ook nog goed mogelijk. Zeg het maar, die ene postzegel is het probleem niet.

@annemiek

Als je belangstelling hebt reageer je dan ook even.

@de rest van de wereld

Er zijn vast nog wel wat zaadjes over. Ik hoor het wel.

Rvo je hebt een pb, ...
Je pb is (nog?) niet aangekomen. Als je de zaadjes op de mtfd wilt, reageer dan maar hier in deze draad.

Voor meer persoonlijke gegevens weet ik het even niet. Misschien werkt e.e.a. binnenkort wel?

Sowieso stuur ik jou even een pb met dezelfde inhoud. Wellicht werkt "send reply" wel.