Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Welke pompoen was dit?

Featured Replies

Geplaatst:

Vorig jaar heb ik van mijn neef een pompoen gekregen.

De pompoen was licht van kleur en had allemaal 'pokken/puisten'.

Ik had nog nooit pompoen gegeten, maar heb het flinke ding in stukken gehakt en het oranje vruchtvlees ingevroren en een deel natuurlijk gelijk geprobeerd.

Ik heb het in een pan gedaan en het helemaal tot prut laten koken en geserveerd met rijst. GODDELIJK!

Nu wil ik ze dit jaar zelf ook gaan kweken. Mijn neef gebeld, maar hij had de zaden gekregen en had geen idee wat de naam/soort was.

Nu vond ik op het internet deze foto:

pumpkinColl2.jpg

En degene die er het meest op lijkt is de lichtroze pompoen helemaal links bovenop. Qua kleur, vorm, grootte en puisten komt ie overeen.

Iemand enig idee hoe die heet?

Helaas ben ik al door de voorraad ingevroren vlees heen, dus ik ga binnenkort een flespompoen proberen. Of die ook geschikt zijn voor het hier boven genoemde recept.

Ik lees namelijk veel dat pompoenen een 'nootachtige' smaak hebben. Maar kan me daar eigenlijk niets bij voorstellen.

Geplaatst:

www.depompoenenkar.nl

als de jouwe er niet bij staat kun je ze gerust mailen, aardige mensen daar!

Geplaatst:

Ik vind de butternut gewoon ronduit lekker!! Hij zal ongetwijfeld geschikt zijn voor jouw recept, zelf maak ik er cupcakes van (recept van Jamie Oliver) en die zijn om je vingers erbij op te eten! De butternut is zowel zoet als hartig te gebruiken.

Ik ga deze pompoen komend seizoen zetten.

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:
  • Auteur

Hartelijk bedankt! Ik heb al een poos gezocht op internet naar afbeeldingen waar die op leek, en jullie weten zomaar het antwoord!

Wellicht ga ik ook de flespompoen proberen. Maar wordt die plant net zo groot als de pompoen die ik in de beginspost bedoel?

Mijn tuin is niet mega klein, maar met mijn grote siertuin, kattenren, kas, en een paar ekertjes moestuin wordt ie toch wel al flink vol

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.