Deinumite Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Ik heb zojuist een kweekkas (afmeting: 100x60x30/40) in de tuin gezet. Ik heb hiervoor een deel van de betegeling/het terras opgeofferd. Ik vraag mij nu echter af of ik in de kas nu moet gaan zaaien in de grond (zand vervangen door tuingrond) of dat ik toch beter kan (voor)zaaien in potten en deze in de kas plaatsen. Moestuin is elders in de stad, dus zaailingen moeten tzt worden getransporteerd naar de bedden in de moestuin. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Voorzaaien in trays en potten en zaaien wat ter plaatse gezaaid moet worden. Wat zijn je eigen plannen hoe en wat te zaaien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deinumite Posted March 1, 2014 Author Share Posted March 1, 2014 Moestuin is nog niet zaaiklaar. Deze moet nog gecultiveerd worden en de compost/mest moet ook nog over de bedden worden verdeeld. Daarom wil ik in de kweekkas voorzaaien. In de moestuin moet dit jaar het volgende geoogst worden, althans dat is het teeltplan van 2014: ZonnebloemenAardbeienKomkommerKropslaZomerwortelenSperziebonenBroccoliPreiUienCourgettes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Ik zou je zandgrond verbeteren met een groot pak compost en lavameel.In een kas vind ik volle grond een betere keuze dan potten. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deinumite Posted March 5, 2014 Author Share Posted March 5, 2014 Na overleg en wijs beraad ga ik de kweekkas vullen met moestuingrond op het zand. Goed voor de afwatering. De zaden stop ik in turfpotjes die ik op hun beurt weer in de volle grond stop. Zodoende kan ik na verloop van tijd de zaailingen ook gemakkelijk verplaatsen naar de moestuin. Dus het is een combi geworden van potjes in de volle grond. Moet goed komen dus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts