Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

aardperen

Recommended Posts

Ik heb nogal wat aardperen oogst als iemand het wil kan ik alleen tegen vergoeding van de verzendkosten met TNT 6,95 een doosje opsturen.

stuur dan maar PM.

Players only love you when they're playing.

Ik heb het afgelopen week weer geprobeerd met die dingen Hans.

Twee uur geschraapt voor een klein keteltje licht gekookt en in schijfjes in de olie. Maar het wil niet lukken, smaakt gewoon niet.

Ik heb nog een flinke partij van die hobbels en knobbels in de tuin staan.

De liefhebber mag ze gratis hebben.

Jorieke ik neem aan dat je de schil eraf moet halen.

En eerlijkheidshalve maak ik dan nog liever schorseneren schoon.

Het is zo'n piele-werk.

En het blijft zo'n vreemde smaak een zoete aardappel.

Onze (mijn) smaakpapillen zijn daar niet op ingesteld.

Laat je ze even te lang koken dan is het een snotterig potje en het laatste recept, bijtgaar koken en dan in schijfjes in de olie was ook geen succes omdat er gewoon teveel zout op moest voor de smaak. En zout is in onze keuken not done.

Uiteraard is het een kwestie van smaak en kan het best zijn dat er mensen zijn die ze graag eten. Ze zullen plaats moeten maken voor andere groenten.

tja ik moet ze nog eten, ik plant de meeste eerder als windscherm voor andere planten dan om te eten maar goed de oogst loopt uit de hand en dan eet ik ze maar ok eens, heb wel gehpoord dat konijnen ze graag lusten maar die heb ik niet, Jorieke is dit geen super groente om voor je varkens te telen ?

Ja, varkens en kippen zijn er ook dol op.

Ik schil ze eigenlijk amper. De 'Fleuron d'Anjou' is gladder. En meestal borstel ik ze flink en schil ze niet.

Rauw smaken ze naar hazelnoten, lekker door de sla En ik teel ze omdat ze in de winter lekker in de grond kunnen blijven. Je hoeft ze niet allemaal te rooien en op te slaan (of snel op te eten).

Soms baal ik wel van de enorme plant. Dit jaar ga ik ze eens toppen. Want met die wind hier, waaien ze steeds om!

Bij mij waaien ze zeker niet om , ik heb ze dan ook vrij diep geplant op advies van iemand een x,

goed idee van de kippen zal ze dan even raspen voor ze.

O raspen vindt ik geen probleem zo gedaan, al het groen wordt geknipt en wortel en zo geraspt dat is paar minuutjes werk en dan kunnen ze het goed opvreten,scheeld ook vuil in de hokken.

Heb net aardpeer gegeven dus ben benieuwd.

edith, geen aardperen meer om wegtegeven

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...