Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb hier een 10 tal aardappelen uit de supermarkt liggen die al uitlopers van 10 tot 30 cm hebben. Kan ik deze gewoon in de grond steken en snij ik dan best een stuk van die uitlopers. (want sommige zijn echt wel heel groot)? Kan het geen kwaad dat het geen speciale pootaardappelen zijn maar gewoon van de supermarkt?

Geplaatst:

Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt zie je dit : search.php?keywords=supermarkt+aardappelen&fid%5B0%5D=30

En kan je dus lezen dat dat kan. Echter weet je dan vaak niet of het vroege of een late aardappel is.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Ook heb ik van horen en zeggen dat ze gevoeliger zijn voor ziekten dan pootaardappelen. Misschien dat iemand dit kan bevestigen of ontkrachten?

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:
  • Auteur

Maar wat doe je dan dus met de hele lange uitlopers? Gewoon kortwieken?

En het is een bintje bewaaraardappel.

Geplaatst:

O.a @Holland, ook die vraag(en antwoorden) staat in de topic's die je met de gegeven link kan vinden(of zelf even je vraag in de zoekfunctie in voeren op steekwoorden). N.l. als je bio gebruikt zijn deze vrij goed resistent (het/de gebruikte ras(sen) moet je zelf even uit de topic's vissen).

@Saffraan, je eerste vraag is ja die kan je kortwieken. Je 2de vraag is eigenlijk niet.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Vorig jaar geprobeerd en dat gaat inderdaad al was de opbrengst een erge tegenvaller. Zoals hierboven aangegeven is het niet kennen van het ras een nadeel.

Geplaatst:
  • Auteur

Maar ik ken het ras hoor, het is een bintje.

Na wat te googlen lijken die wel nogal vatbaar voor ziektes dus ik ben al aan het terugkrabbelen want ik kan niet vaak genoeg naar de tuin gaan om tijdig in te grijpen indien nodig.

Geplaatst:

Zo iets heb ik toch nooit weten doen door mijn vader hoor, de spruiten mochten nooit langer zijn da twee cm en met die in te korten snijdt ge ook de groeipunt af wat zeker niet goed kan zijn voor de opbrengst.

Zelf zou ik het nooit doen, dan zet ik liever geen aardappelen.

We planten ze toch voor de opbrengst toch? Niet voor het mooie groen en de bloemetjes?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic