Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn tomaten kas verzet naar een zonniger plek, vervolgens mijn stek tafeltje en zaailingen in de kas geïnstalleerd en omdat ik toch bezig was het hele terras geveegd. Heb ook mijn zaailingen en plantjes water gegeven want die konden wel wat vocht gebruiken en geconstateerd dat mijn tuinbonen (vorige week gezaaid) nog geen zin hadden om op te komen

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Beetje water gegeven. Door de tuin gelopen en gekeken hoe het allemaal opkomt.

De bloeiende perenboom bewonderd. Toen ik de tuin kreeg, zeiden ze tegen me dattie ziek was en dat ik 'm maar beter kon kappen. Ben ik even blij dat ik dat niet gedaan heb

Geplaatst:

Uien en groene selder geplant, een rijtje pluksla gezaaid. Daarna het gras gemaaid en begonnen met graskanten af te steken.

Geplaatst:

Konijnengaas rond het hele perceel geplaatst ipv enkel rond de kolen. De spruiten naar hun definitieve plaats omgezet. Citroenmelisse tussen de aardappelen gestekt. Nu maar hopen dat ze het overleven.

Geplaatst:

Pijpajuintjes geplant en de schaduwdoeken opgehangen in de serre.

Morgen begin ik te planten!

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Lavendel verplaatst en gesnoeid, citroentijm geplant, om de sneeuwklokjes heen gras geknipt (jawel, met een kantenknipper) en dat onder de frambozen gelegd.

Het oude blad van de elfenbloem verwijderd en potjes verzameld voor het zaaien.

Geplaatst:

Van resthout 3 vensterbankbakken gemaakt voor onder de keukenramen, voor vlijtige liesjes ofzo (nogal schaduwrijke plek). Verder narcisjes en andere bolletjes gered uit de buurtuin/-weide die binnenkort geploegd gaat worden en nu bespoten is met een of ander naar plantdodend goedje . Heel veel uitgezaaide tuingeraniums tussen zaaisels uitgeplukt, gras gemaaid, koemestkorrels gestrooid en met de gieter in de weer geweest.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Schoffelen in de serre, die is nu weer helemaal onkruidvrij.

Snel een 'klimrekje' in elkaar gestoken voor de erwten want er waren er al een paar een het bloeien (terwijl ze nog maar 15cm groot zijn ....)

Stekjes genomen van een houterige Saliestruik en uitgeplant in verse potgrond.

Onkruid wieden tussen de aardappels, de sjalotten en de uien.

Geplaatst:

Vandaag:

-Gras gemaaid

-Sproeiers bij elkaar gezocht en even laten "proef draaien"

- Schaduw doek alvast in de kas gehangen (nog wel opgerold gelaten )

- watermeloenen gezaaid

- wilde bloemen gezaaid

- Sla gezaaid

En verder wat opruim werkzaamheden gedaan

Spinazie, zonnebloemen , radijs, peulen en wortels stonden al op. Zal binnenkort wat foto's maken

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

Overjarig pastinaken zaad in de grond gestopt. Zal wel niks van opkomen maar tis te proberen..

Zurings en snijbieten verplant.

12 Slakken naar de andere wereld geholpen

M'n perenboom bewonderd.

M'n komatsuna bewonderd. Groeit als kool. Is me nog nooit gelukt! Spul werd altijd gelijk tot op het bot opgevroten door die rotslakken

Wilde bloemenmengsel gezaaid.

Geconstateerd dat er behalve kweek en zevenblad ook heermoes in m'n tuin groeit. Tja, wat zal ik zeggen... zucht ofzoiets denk ik

Geplaatst:

Nog wat Paksoizaailingetjes de tuin in gezet

rode kool in de tuin gezet

Mizuna buiten gezaaid

Puin, kapotte stenen en tegels, verzameld en in het bos gegooid, dit moet wat verhoogd want er moeten varkens komen en het is in het voorjaar net iets te nat. Op het puin moet nog aarde en groen komen, flinke klus nog.

Heel hard uitgelachen door 14 kippen toen ik mij sneed aan een stuk graniet en wat hard vloekte (ze kwamen aanrennen en gingen een kwartier lang hysterisch kakelen alsof ik een ei gelegd had. )

Latyrus en judaspenning die deno-gekiemd waren in de bloementuin gezaaid

Aardappelveld vergroot, nog meer Sarpo Mira en Schwartze Ungarin gepoot. Elders Ratte dÁrdeche en Charlottes gepoot

Bossen snoeitakken van het achterland naar de tuin gesleept om te verhakselen tot mulch en paden

gewied onder de druiven

ontkiemde Lufa in potjes gedaan en in de kas gezet

Wat slakken uit de kas gevangen en aan de eenden gevoerd

1 extra ventilatiegat in de foliekas geknipt, het werd er te warm en er was niet genoeg ventilatie

4 tomaten alvast in de grond in de kas gezet

1 tomaat Tumbler in een megapot in de bloementuin gezet, de andere tumbler staat nog in potje in de kas (wil het verschil wel graag zien over een week of 2)

Andijvie en Turkse raket uit de winterzaaiflessen gehaald en in volle grond gezet

Gewied in het zinken bad waar de rucola in staat.

Geplaatst:

LOL Piroska . Kennelijk vonden de kipjes die snee een hele bevalling .

Afgelopen donderdag ben ik bij mijn moeder geweest. Die tuin ligt een stuk noordelijker, maar daar was niets van te merken. Alles staat in bloei, zelfs struiken die normaal gesproken na elkaar bloeien staan nu tegelijk uitbundig in bloei. Alle bijenvolkeren hebben de winter overleefd en vliegen lustig op de bloesems en bloemen .

Mijn eigen tuin gaat gestaag vooruit. Buiten staat alles voor te trekken en ondanks de nachtvorst kiemt nu inmiddels het nodige. Superleuk! Wat ik heb gedaan is bewateren, foto's maken, verwonderen en genieten.

Geplaatst:

Nog wat rode biet gezaaid op het moestuinperceel.

Sla opnieuw gezaaid was niet normaal dat die nu nog altijd niet boven was.

"verwaarloosde" koude bak achteraan het perceel opgeknapt en klaar gemaakt om binnenkort planten te laten gewennen voor het uitplanten.

Vol trots staan kijken naar de eerste erwten, radijzen, spinazie, aardappelen, snijbieten, rapen, ... die mooi opkomen in de eens zo kale vlakte

Geplaatst:

zo, net ff wat zaailingen uitgeplant in de tuin. In de vensterbank stonden ze naar mijn idee net ietsje te warm, echt stevig werden ze niet. Aangezien ik geen kas, koude bak of wat dan ook heb heb ik ze mar met turfpotje en al in de volle grond gezet. De broccoli heb ik beschermd met een opsekopse halve frisfles, de rest (sla, bietjes) met eierschalen tegen de slakken.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Slakken verwijderd, een berg je wordt er bij kans gek van .

Alleen al het stukje moestuin rond mijn gras had dit als resultaat:

20140407162246-480x64053701396887789.jpg

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Echt veel en veel te veel gedaan..morgen bezuren..maar dan regent het lekker

Sjalotten geplant, tomaten verspeend, en zelfs een tomaat in de kas geplant, sla gezaaid, snijuitjes gezaaid, radijs gezaaid, verschillende planten voor de mtfd uitgestoken, een nieuwe composthoop gemaakt met gras en karton, gewied, goudsbloemen, engelwortel en zonnehoed geplant..alles natuurlijk met de geweldige hulp van superLie...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

niet echt in de tuin, maar het telt ook vind ik Ik heb vanavond eens uit alle opbergplekken in huis de verschillende verzameling potjes, bakjes, scherven, gereedschap, en alle andere zaken die met tuinieren te maken hebben tevoorschijn gehaald. Alles verzameld op het balkon en gesorteerd. Dacht ik dat ik vet weinig plastic bakjes meer had, nou, dat valt dus alleszins mee! En ook de eieren die we van de winter gespaard hebben gecrushed, tegen de slakken. Een gebroken aardewerken bloempot gelijmd... Nu alle bakjes en potjes nog door een sopje halen, en we zijn klaar voor het seizoen!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Niet echt veel gedaan op de tuin. Ik heb het goed in mn rug. Dus voorzichtig aan gedaan. Het gras op het complex gemaaid. Zwitserse reuzen gezaaid en de lathyrus gezaaid en roodbladige japanse peterselie gezaaid. De potten met aardappelen in de koude kas gezet vanwege verwachte slechte weer ( ze staan er zo mooi bij ) Wat potten meer beschut weggezet. Kasje water gegeven. Lekker ff gezeten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...