Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ook nog wat pastinaak, venkel, rode biet en schorseneren gezaaid.

Straks heb ik geen plaats meer voor de worteltjes.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

6 verschillende pompoenen geplant waarvan aan het einde van de dag er al 1 door de kippen uitgegraven was en opgegeten.

12 verschillende tomaten in de tuin gezet.

2 "hang"tomaten in potten gezet.

1 peper in pot gezet op de stoep.

20 zonnenbloemen langs 2 hekken geplant en langs de badkuip.

3 komkommerkruid langs het hek met de buurvrouw geplant.

1 pot basilicumzaailingen uitgeplant in badkuip.

Geplaatst:

Staan huilen bij de begrafenis van mijn kolen

Komkommer voorgezaaid om de lege plek op te vullen.

Zonder succes gezocht naar het beest dat de wortels van mijn veldsla opeet en de planten dus om zeep helpt.

Geplaatst:

reddingsactie serre. Die was gisterenavond bijna gaan waaien met de wind. Hem nu wat in de grond gestoken en zakken zand op de zijkanten.

Heb gezegd een oplossing voor 1jaar, maar die wou er na 1 maand al van onder muizen.

Ist vandage ni tis vo morge

Geplaatst:

Onkruid weggehaald en vandaag de stenen in mijn tuintje weggehaald en daar aarde neer gegooid. Ik wil gewoon een kruidentuintje op een paar meter afstand van de keuken. Waar een wil is, is een weg!

Ook vandaag Stan ontmoet en 6 (jazeker, ZES) peperplantjes gekregen (5 verschillende soorten) waaronder één fatalii peperplantje! Stan

20140509_164234.jpg

Geplaatst:

Laatste bloemkoolzaailingen uit de kas naar de tuin verplant

zaai-uien uitgeplant tussen de wortelen

heel veel gezaaid

regengoten met sla en aardbei gewaterd

tomaten, pompoenen en kolen bemest met brandnetelgier

oostindische kers-zaailingen die vooral op 1 plek opkomen door de hele tuin uitgeplant

Idem met de goudsbloem

verse wilgentakken met blad en dode takken gehakseld en in mijn Back to Eden stukje op de opkomende aardappels gelegd

in een ander aardappelveldje coloradokevers gevangen

nog 2 pompoenen uitgeplant in de tuin

eendenvijver ververst

alle stuctonnen achter in de tuin gevuld met water om te kunnen gieten zonder 100m te hoeven lopen

Geplaatst:

Een 3e composthoop gemaakt, de schapenstal deels uitgekuist en de mest naar de composthoop.

Naar de weide met de boerenpaarden stront gaan rapen

Voorts nog wat onkruid uitgedaan tss de wortelzaailingen, de uien en sjalotten en op slakkenjacht

Geplaatst:

Mijn glas geruimd ...........en nog even op de grond gekropen in de kas om hier en daar wat onkruid te trekken.

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Bij de Intratuin geweest en aldaar een stroomstoring meegemaakt. Dan ben je pas in een groot spookhuis!!

Brekerzand gekocht voor op het karton, allemaal bonensoorten die mooie bloemen geven, gif voor de dopluis/schildluis gekocht, want spiritus werkt niet voldoende. Ik heb even geen keus .

Geplaatst:

Vandaag met ik met een paddenstoelenproject bezig geweest (zie ander topic).

Ik heb de tomaten gedieft en de plantjes water gegeven.

Verder weer een luizen mengsel gemaalt van groenezeep/spiritus/knoflook/kaneel en de kruiden gespoten in de kas.

Om de kas alvast wat op te fleuren heb ik bij de welkoop een een gele minipaprikaplant gekocht vol met gele paprika's.

Geplaatst:

Wel een raar tijdstip om wat in de tuin te doen, maar ik moest wel. Vandaag had ik alle tomaten en komkommerplanten die in potten in de kas stonden, buiten gezet. Ik dacht nog: zal ik ze laten staan? Kan wel een nachtje dacht ik...

Ik hoorde het nog geen half uur geleden hagelen met regen en windstoten, dus regenjas aan en erdoor! Heb ik alles zo net weer naar binnen gebracht.

In het donker door in de stromende regen en hagel een plaatsje zoeken in de kas om het spul neer te zetten viel nog niet echt mee. Belachelijk gewoon, dit weer, tsj!

Geplaatst:

Bij tomaten en paprika planten, de onderste bladeren weg geknipt. De aardbeien in de aardbeibakken, onder de kruidenzakken geplant. Loopt het water na water geven in, anders wordt de varanda zo nat.

Geplaatst:

vanmiddag de Rudbeckia en de Monarda kort geknipt .

Ik las van de week dat dat kan , dat ze dan niet zo lang

en slungelig worden, en veel meer bloemen krijgen. Nouja

We zien wel . Oja en ik heb voor het eerst bloeiende lavendel afgeknipt

om te drogen, en dan weg te geven ,,of zelf tussen de theedoeken, onderbroeken

of beddengoed te leggen zodat het lekker ruikt

Geplaatst:

Het eerste deel vd tomaten, paprika, pepers, komkommer en courgettes van de kweekserre naar de tunnelserre.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...