Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)


Jorg

Aanbevolen berichten

Nog wat door de koolvlieg aangetaste kolen weggegooid.

Gezien hoe mijn veldsla nu ook bijna volledig ten onder is gegaan aan engerlingen.

Preien uitgetrokken die omzeep geholpen waren door preimot larven.

Van de gezaaide bonen komt er maar 1 boven

 

Zucht. Het moestuinplezier is er hier even vandoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier een oranje feesttent gekocht voor over de bessen

2 rode koolplantjes opgeruimd dankzij heer veenmol, was het randje vergeten

gewied

water gegeven

netten over de aardbei gelegd

bessenveldje geschoond voor feesttent

aardpeer een lesje geleerd: "zul je nou nooit meer uit je bedje komen?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier tomaten buiten geplant

stukje grond bewerkt voor de watermeloen en de meloen en mn tuintje van 16 meter lang weer netjes onkruidvrij gemaakt

en intussen tijd een gratis zonnebankje meegepikt

nu 22 uur tuin nog even begoten en pyamake aan en nog even luieren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat gratis zonnebankje was bijna overdosis hier.

 

Verder: wateren, wieden (juist vanwege die felle zon, dan gaan die kleine onkruidplantjes gelijk dood), tweede ronde wateren in de avond, mais uitgeplant.

 

Morgen ga ik tomaten en aubergine naar buiten gooien. De laatste ronde naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier een oranje feesttent gekocht voor over de bessen

2 rode koolplantjes opgeruimd dankzij heer veenmol, was het randje vergeten

gewied

water gegeven

netten over de aardbei gelegd

bessenveldje geschoond voor feesttent

aardpeer een lesje geleerd: "zul je nou nooit meer uit je bedje komen?"

 

Doe je over de feesttent nog een net of is de tent genoeg?

 

Ik heb hier vooral het spul water gegeven en wat luizen geplet.

Voedselkollektief Almere

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen hokken schoon gemaakt en de angora konijnen geknipt, kippen gedeelte uit gekuist.

De heg is gesnoeid, tuin aan kant en alles water gegeven.

 

En nu nu heb ik pijn in mijn onder rug, weer eens te veel gedaan pfff, zo lekker ff onder de warme douch en dan mijn bed in, morgen weer vroeg op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bloedheet op de moestuin maar moest gewerkt worden, deels in de schaduw 5 kruiwagens met grond gewonnen en gezeefd (5=opbrengst) en op het kolenbakje gestort.

Kailans, Palmkool en Sprouting Broccoli geplant. (Leek me al wat weinig, later bij het huisje bleek de andere helft nog daar te staan ).

Tussen de rijen, Komatsuna, Tai Sai, Mizuna groen en rood, Paksoi, Amsoi groen en rood, Tatsoi en als test 2 dik gezaaide rijtjes mini-paksoi Hok Du en Green Stem (oud zaad)... - gezaaid.

Slakkenkorrels eromheen.

Insectennet erover, lekker ingestopt aan de zijkanten m.b.v. worteldoekpinnen van Bors.

 

Bij het huisje de tulpen uit de bak gehaald (was dat wel slim, ze leken in een erg ontwikkelend stadium... ) en zak tuingrond erbij gemengd en de diverse frambozen, ontvangen op mtfd en nmm, daarin gepoot. In afwachting van hun ware identiteit.

Alles in potten en potjes gewaterd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer wat bloemen en kruiden geplant, en nog wat gezaaid en veel water gegeven.

Heel veel slakken dit jaar, vanochtend waren een paar zaailingen van hartgespan helemaal verdwenen.

Vanavond rapen en misschien wat strooien.

Salie hangt te drogen en ik wilde tinctuur maken van slaapmutsjes. Me bedacht, want die bloeien nog veel te mooi. Ik wacht nog even.

Van de vlier zijn de eerste schermen bijna plukrijp.

Heel veel luis dit jaar in de vlier, maar het ziet er naar uit dat in elk geval een deel van de boom nog luisvrije schermen heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mn laatste pompoen gepoot. Knolcapucien op de tuin gezet met stokkenwigwam er boven.

Druiven opgebonden en wat gefatsoeneerd.

Knoflookbedden geschoond. Gezien dat de woelmuis onder de wedstrijdprei zit ( onder de kleinste )

 

Vandaag veel langs de bloeiende rozen gelopen; neus er in: eten en drinken tegelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 van de 2 balkonstar tomaten buiten geplant.

boontjes gelegd.

verder alles wat water gegeven. ik ben bang dat we hier weinig regen krijgen vannacht dus toch maar even met de gieter rond geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stambonen uitgeplant, de stokbonen ter plekke gelegd. Een deel van de voorgezaaide mais uitgeplant daar komen straks nog pompoenen tussen.

Verder onder de stokbonen nog wat sla en andijvie geplant.

Uiteraard onkruid gewied en gezien dat het weer van me lijkt te winnen op de perken die niet onder antiworteldoek zitten.

 

De komkommer bekeken die als een gek vruchten aan het produceren is en maar weer flink water gegeven.

Een kleine 100 paprika planten weggeven aan medetuinders, nog 100 te gaan...

Mezelf voor het 20ste jaar op rij maar beloven volgend jaar minder te zaaien

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achterland (hooiland) afgemaaid, takken van de omgewaaide boom naar het huis gesleept en verhakseld, 3 kruiwagens vol en nog niet af. Haksel tussen de aardappels gestrooid en hiermee "aangeaard", uitgebloeide tulpenbollen uit de grond gehaald en alle nieuwe aangegroeide bollen losgepeuterd, te drogen gelegd, 1 kruiwagen droog/dood hout gehakseld en op de paden in de moestuin gelegd, een overschot aan paprikazaailingen langs het terras gezet voor de gezelligheid (60 stuks), rode melde op de helling van het terras gezaaid, (vonden de kippen erg leuk, ben benieuwd of er überhaupt wat op komt nog) en daarna lekker in een houtgestookt bad gegaan onder de mirabellenboom/struik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Composthoop omgezet en uitgezocht. Meer compost kunnen oogsten dan ik hoopte; dat direct aan de kolen en aardbeien gevoerd. Gewied her en der. Tomaten, paprika's en pompoenen geplant en wilgenstokken/spiralen erbij geplaatst. Heel blij naar mijn opkomende zaaigoed (sla, bonen, bloemen etc.) gekeken en ze wel 3x water gegeven vandaag. Tuin gemest met koemestkorrels want het zou flink gaan plenzen. Deed het niet, dus toen maar zelf gesproeid

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...