Erny Geplaatst: 20 juli 2014 Geplaatst: 20 juli 2014 Gisteravond na de ergste hitte richting tuin, eerst zwemmen en toen de tomaten en pepers water gegeven. Toen het donker was bleek het grasveld helemaal vol slakken te zitten dus ook daar maar weer aan het slakkenrapen gegaan. Vandaag heel snel ff naar de hete moestuin om te oogsten, bleek dat er al boontjes te scoren waren en natuurlijk veel courgettes. Werd wel de hele tijd achtervolgd door een horzel dus snel weer weg.
MrArtex Geplaatst: 20 juli 2014 Geplaatst: 20 juli 2014 Rotbeesten die horzels. Hier was het onkruid onkruid onkruid. De laatste tijd niet veel zin gehad om te tuinieren wegens werken en dan veel te warm. Vandaag dus de schade ingehaald en deze morgen vroeg begonnen na een ontspannen ontbijt op m'n terras.Ook nog wat geplant (boerenwormkruid en lavendel), de prei opgehoogd en geoogst (aardappelen en aardbeien).Net na het ontbijt ook eens met een klembord door de tuin gegaan om alle werkjes, groot en klein, op te schrijven…jullie willen het niet zien die lijst…om de moed bij te verliezen. Maar, ik zal het stap voor stap aanpakken en zo komt het goed. Wat ik ook bedacht tijdens het wieden: waarom eten slakken eigenlijk groenten en geen onkruid? Zou toch veel makkelijker zijn voor allebei. Wij zijn van het onkruid af en zij blijven leven want we zouden goed voor ze zorgen en ze niet meer op allerlei manieren proberen te vangen of verdelgen. Mijn blog is een feit, wilde ik al heel lang opstarten: www.bloggen.be/chiwiwawa
angela († maart 2025) Geplaatst: 21 juli 2014 Geplaatst: 21 juli 2014 Waarschijnlijk om de zelfde reden dat wij het onkruid niet opeten, de groente smaken beter.
aalterse-willy Geplaatst: 21 juli 2014 Geplaatst: 21 juli 2014 In de tuin niets feitelijk maar wel voor de oprit.Daar was een gat in de kasseien gevallen, de grond er onder weggespoeld door de vele regens. Wat eerst een scheve kassei was was deze morgen al een gat van twee kasseistenen groot.Ik dus aan het werk, nog wat bij uitgebroken en eerst goed gekeken waar het water naartoe liep, het moet ergens weg kunnen om het zand mee te nemen hé.Bleek dat er een grés buis kapot is, de nutsleidingen lopen er boven en denkelijk hebben ze eens bij het aandammen die buis doen barsten.Dat heb ik dus dicht gemaakt met cement en dan begonnen de put te vullen en constant aandammen met behulp van de voorhamer.Ongeveer een m² kassei uitgebroken om alles weer wat vlak te krijgen en meer dan twee kruiwagens zand in die put gevoerd. Nu kunnen we weer met de wagen binnen zonder risico van vast te rijden in dat gat. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
thea Geplaatst: 21 juli 2014 Geplaatst: 21 juli 2014 En vanavond spierpijn. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
MrArtex Geplaatst: 21 juli 2014 Geplaatst: 21 juli 2014 onkruid onkruid onkruid Mijn blog is een feit, wilde ik al heel lang opstarten: www.bloggen.be/chiwiwawa
maggy Geplaatst: 21 juli 2014 Geplaatst: 21 juli 2014 3 kg wortelen uitgedaan en brunoise gesneden hier eten we geen rondjes het moeten blokjes zijn verder nog onkruid gewiedom gemakkelijker te werken heb ik het loof van de knolselder een beetje lichtjes samengebonden om beter omhoog te staan dan kon ik errond beter onkruid wieden zou ik deze zo mogen laten staan of is dit schadelijk voor het loof?
aalterse-willy Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 En vanavond spierpijn.Ge moogt gerust zijn dat ik spierpijn heb, nu nog zelfs.Zulk werk is een mens niet gewoon hé Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
thea Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 Dat weet ik ,manliefs legt deze in onze inrit.Heeft al 100 vierkante meter gelegt en moet nog 100 2mtr. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Itoero Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 Deze ochtend heb ik de laatste rabarber geoogst.Er staat nu heerlijke rabarbermoes in de frigo:) Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Balto Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 Een bloemkoolplant geruimd vanwege de koolvlieg
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 De tuinbonen eruit gehaald er liggen er nu nog een boel te drogen voor eventueel zaad. De eetbare tuinbonen heb ik weggeven die waren zo groot die wil ik zelf niet. Ook de kapucijners eruit gehaald die waren al mooi verdroogd dus kon ze zo van de gaas af halen.Nog wat wortels geoogst, nog meer komkommers gele, witte, snack en Japanse slangen.Als laatste nog wat water gegeven.
Limoen Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 De potten veeeeel warer gegeven, alles was al weer aan het hangen van de dorst ondanks de regen van de afgelopen dagen...
patrickweijman91 Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 even wat lekkers eraf gehaaldhier wat witte puntpaprikas en wat rode bieten.hier hebben we gister en vandaag al lekker van gegetende brocolli gekookt en de spitskolen een lekkere gehaktschot van gemaakt
sansareli Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 Op vrijgekomen plaatsen kervel, snijsla, rucola, spinazie, melde en peterselie gezaaid.straks nog de laatste bonen in de grond steken en wat onkruid verwijderen.
thea Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 Riet gesneden in de droge sloot van 100 mtr.Gisteren 50 mtr en nu net weer 50 mtr.Ben drijf nat en kapot. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Bit Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 Tot nu gemaaid op het complex en hagen gesnoeid.Nu even schaduw hoor
HuubvG Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 (aangepast) @Bit en Thea: siësta! Tot nu tot heb ik een paar reuze coniferen, sparren en kerstbomen omgezaagd en een gedeelte daarvan vóór 12 uur naar de stort gebracht in mijn fietskar. De stort is om 12 uur dicht. Dit alles in en om mijn nieuwe moestuin-bij-buur.Morgenochtend weer verder hiermee. Huistuin: augurkenplant uit de kas buiten geplant op de plaats die Thea (Thea, je weet wel) aangewezen heeft. Ik heb besloten dat ik daar toch maar geen buitenmodeltreinbaan wil aanleggen... Aardpeer ingekort, druivelaar gediefd. Nog enkele tomatenplanten uit de pot in de volle grond gezet. Na de siësta in de buurmoestuin te doen: tomaten dieven, snoeien, opbinden, de eerste rijpe tomaten plukken. 23 juli 2014 aangepast door Gast
Erny Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 Drie pogingen (heen, en weer terug, uur later weer en weer) gedaan om op de moestuin wat te doen, maar was echt te heet dus steeds onverrichter zake, behalve wat courgettes geplukt, weer terug naar het huisje... zwemspullen gepakt en lekker in het meertje wezen zwemmen/dobberen.En natuurlijk de tomaten water gegeven.
thea Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 Ja siesta......................................................................Lekker vertroetelen die augurk, lekker warm daar bij die muur.Misschien een fles zonder bodum op zijn kop zetten bij die augurk.krijg hij langzaam lekkker vocht. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
HuubvG Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 Ga ik doen Thea die fles met water. Heb hem ook afgedekt tegen de felle zon met vliesdoek, ben bang dat hij anders verbrandt.
Bit Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 Hier op de tuin gekropen. Grote strohoed op tegen de zon in mn nek. Ging eigenlijk prima. Wel wat last af en toe van die hele erge aanhoudende steekvliegen. Maar goed. Veel gedaan.Was wel warm je. Maar het ging. Zeer voldaan
robijnske Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 ik heb mn wandel pad half gelegd het is een plank geworden ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg
geertlaurent Geplaatst: 24 juli 2014 Geplaatst: 24 juli 2014 Niet echt gewerkt wel cocktailtomaatjes (supersweet F1) geoogst en ze in de schommelbank opgegeten met een tuinboek op de schoot. Lekker genieten
Bit Geplaatst: 24 juli 2014 Geplaatst: 24 juli 2014 Vanmiddag een paar duivenstokken onder netten gezet.Een druivenstok gerooid en vervangen door een andere. Gekropen.
Aanbevolen berichten